Минуло зовсім не багато часу відтоді, як голова КМДА Олександр Попов запевняв киян, що три аварії в столичному метро — випадкова прикрість, яка сталася через зношеність вагонів, і підземка є цілком безпечною з огляду на фаховість її працівників. Проте в метрополітені знову запахло смаленим. Причому в прямому сенсі.
Позавчора о 16:30 на стелі станції метро «Осокорки» сталося загорання оздоблення світильника. Станцію одразу заповнив їдучий дим, плавлений пластик крапав просто на платформу. На місце події швидко прибули шість спеціалізованих загонів МНС та 15 одиниць техніки. Пожежу, якій надали підвищений рівень складності, погасили за півгодини.
Проте, незважаючи на оперативну ліквідацію надзвичайної ситуації, станцію «Осокорки» через сильне задимлення довелося закрити — разом із сусідніми «Позняками» і «Славутичем». Круговий рух потягів організували між станціями «Харківська» — «Червоний хутір» та від станції «Сирець» до «Видубичів».
На «Видубичах» довгий час не розсмоктувався натовп. За свідченнями очевидців, людям мало що пояснювали, лише пропонували шукати інших шляхів переправи через Дніпро. Більшість із них пішла по Південному мосту на Лівий берег пішки. Багато хто намагався викликати таксі, але це було нелегко — через велику кількість замовлень служби ніяк «не могли знайти машинки», а ті авто, які все ж «знаходилися», надовго застрягали в заторі. Парадокс: загоряння одного світильника на кілька годин паралізувало фактично півміста, адже на масивах «Осокорки», «Позняки» та «Харківський» мешкають сотні тисяч киян.
Нормальний рух «підземки» відновили лише о 19:30, але станцію «Осокорки» було закрито аж до 5:30 четверга. До того часу все пластикове оздоблення з ламп зняли, а почорнілу під час пожежі стелю частково побілили. Станом на вчора запах горілого відчувався від «Славутича» й до кінцевої станції «зеленої» гілки — «Червоного хутора».
Нагадаємо: це вже четверта аварія в метро за останні чотири тижні. 23 лютого через знеструмлення колії більше трьох годин не ходили потяги між станціями «зеленої» гілки «Видубичі» та «Славутич». Тоді на контактній рейці зникла напруга і спецбригади довго шукали несправності. Через проблеми з ізоляцією 27 лютого вранці зупинився потяг і на станції «Дарниця» Святошинсько–Броварської лінії. А 1 березня вранці на станції «Дружба народів» зламався потяг. Опозиційні сили Київради заявляли, що аварії можуть бути організовані навмисне, для мотивації чергового підвищення плати за проїзд.
ПОДВІЙНИЙ УДАР
Банальне загорання світильника на станції «Осокорки» не лише частково паралізувало рух метро з правого берега на лівий, а й, за однією із версій, зупинило роботу кількох потужних інтернет–ресурсів. «Українська правда», I.ua, Rozetka та інші сайти, залежні від роботи найбільшого хостинг–провайдера України Mirohost.net, увечері середи були недоступними. Як пояснив «УМ» президент холдингу «Інтернет інвест» Олександр Ольшанський, сталася серйозна аварія в системі енергопостачання дата–центру «Мірохост» за адресою: вулиця Гайдара, 50.
«Аварію міг спричинити різкий перепад напруги в момент аварійного знеструмлення метрополітену через пожежу. У зв’ язку з цим в екстреному порядку було проведено роботи з перемикання дата–центру на нову систему UPS. Днями проведемо аналіз причин аварії, про результати якого повідомимо окремо», — зазначив пан Олександр.