Розслідувач фанатизму: рецензія на книжку Люка Гардінґа «Вторгнення»
У Люка Гардінґа, політичного журналіста лондонської Guardian, вийшла в Україні вже друга книжка. >>
Девід Еліот. (Фото з сайту aphorism.ru.)
Перша українська бієнале сучасного мистецтва, яка має нанести на арт–карту світу київський «Мистецький арсенал», частково скориставшись інформприводом Євро–2012, активно пропагує свої майбутні акції. У п’ятницю куратор Arsenale–2012 британець Девід Еліот виступив із лекцією перед студентами і викладачами кузні українських арт–кадрів — Національної академії образотворчого мистецтва і дизайну. Зробивши короткий екскурс в історію contemporary art концептуалізм за мінімалізмом, pomo (постмодернізм) за концептуалізмом), пан Еліот історичну частину завершив фразою: «Коли в 1960–х роках я працював куратором в Оксфорді, contemporary art називалося мистецтво, яке робили в Західній Європі і США. З тих пір у світі все дуже змінилося, і ми робимо бієнале сучасного мистецтва в Києві. Тепер не так важливо, сучасне це мистецтво чи ні, — важливо, якісне воно чи ні».
Девід, котрий курував Сіднейську бієнале, показав на презентації роботи деяких азіатських та латиноамериканських художників, які братимуть участь і в Arsenale.
Обізнаність з українським мистецтвом Еліот продемонстрував, ввернувши в контекст імена Арсена Савадова і Бориса Михайлова. На запитання, як він збирається представити українську ідентичність, якщо самі українці митці за 20 років незалежності не сформулювали це поняття і не виразили його, британський куратор відповів: «Може, ця нація ще дуже молода, але вона складається із окремих особистостей, на це я й буду робити ставку. Моє завдання як куратора — представити те, що відбувається в українському мистецтві, у світовому контексті. Я багато чого знаю, у мене є досвід Сіднейської бієнале, але є й те, чого я не знаю — це мій недолік, який буде видно на Арсенале. Проте головне — створити діалог, порозуміння між різними митцями, традиціями, поглядами. Я розглядаю цю Арсенале як крок до порозуміння».
На фразу «може, ваша нація дуже молода» відреагував відомий мистецтвознавець, професор Академії Олександр Федорук — він розтлумачив Девіду Еліоту, що 20 років — це вік держави, а українська нація — стара і має багаті традиції.
Виконавчий директор Арсеналу Михайло Ілько закликав студентів Академії стати волонтерами першої української бієнале, а пан Еліот поставив оптимістичну крапку: «Думаю, завдяки бієнале відбудеться щось хороше — відродження, а не апокаліпсис».
У Люка Гардінґа, політичного журналіста лондонської Guardian, вийшла в Україні вже друга книжка. >>
Ніхто із сучасників, напевно, не міг до 24 лютого 2022 року уявити переповнені залізничні вокзали, з яких українці їхали від страшної повномасштабної війни. >>
Дерев’яні ляльки-мотанки на людський зріст, картини, інсталяції та скульптури представлені у Києві на виставці «Невидима рука». >>
Культовий український письменник, публіцист, громадський діяч та блогер Дмитро Капранов помер у віці 56 років. >>
Нові літери з унікальним історичним шрифтом встановили на станції столичного метро «Площа Українських Героїв» в ніч на 12 квітня. >>
Колись Прохорівка була улюбленим місцем української інтелігенції. До маєтку Максимовича на Михайловій горі приїжджали Тарас Шевченко й Микола Гоголь. Кобзар тут проводив останні вільні дні в Україні до свого арешту у 1859 році. >>