Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Девід Еліот. (Фото з сайту aphorism.ru.)
Перша українська бієнале сучасного мистецтва, яка має нанести на арт–карту світу київський «Мистецький арсенал», частково скориставшись інформприводом Євро–2012, активно пропагує свої майбутні акції. У п’ятницю куратор Arsenale–2012 британець Девід Еліот виступив із лекцією перед студентами і викладачами кузні українських арт–кадрів — Національної академії образотворчого мистецтва і дизайну. Зробивши короткий екскурс в історію contemporary art концептуалізм за мінімалізмом, pomo (постмодернізм) за концептуалізмом), пан Еліот історичну частину завершив фразою: «Коли в 1960–х роках я працював куратором в Оксфорді, contemporary art називалося мистецтво, яке робили в Західній Європі і США. З тих пір у світі все дуже змінилося, і ми робимо бієнале сучасного мистецтва в Києві. Тепер не так важливо, сучасне це мистецтво чи ні, — важливо, якісне воно чи ні».
Девід, котрий курував Сіднейську бієнале, показав на презентації роботи деяких азіатських та латиноамериканських художників, які братимуть участь і в Arsenale.
Обізнаність з українським мистецтвом Еліот продемонстрував, ввернувши в контекст імена Арсена Савадова і Бориса Михайлова. На запитання, як він збирається представити українську ідентичність, якщо самі українці митці за 20 років незалежності не сформулювали це поняття і не виразили його, британський куратор відповів: «Може, ця нація ще дуже молода, але вона складається із окремих особистостей, на це я й буду робити ставку. Моє завдання як куратора — представити те, що відбувається в українському мистецтві, у світовому контексті. Я багато чого знаю, у мене є досвід Сіднейської бієнале, але є й те, чого я не знаю — це мій недолік, який буде видно на Арсенале. Проте головне — створити діалог, порозуміння між різними митцями, традиціями, поглядами. Я розглядаю цю Арсенале як крок до порозуміння».
На фразу «може, ваша нація дуже молода» відреагував відомий мистецтвознавець, професор Академії Олександр Федорук — він розтлумачив Девіду Еліоту, що 20 років — це вік держави, а українська нація — стара і має багаті традиції.
Виконавчий директор Арсеналу Михайло Ілько закликав студентів Академії стати волонтерами першої української бієнале, а пан Еліот поставив оптимістичну крапку: «Думаю, завдяки бієнале відбудеться щось хороше — відродження, а не апокаліпсис».
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>
Один з найвідоміших українських театральних режисерів — Давид Петросян — представив прем’єру на сцені Національного театру імені Марії Заньковецької у Львові. >>
Благодійний фонд «МХП-Громаді» та Український культурний фонд оголосили про запуск нового грантового конкурсу «Культура у фокусі громад» із фінансуванням від 500 тис. до 1 млн грн на культурні проєкти. >>