Уже в червні пасажири харківської підземки купуватимуть для проїзду не звичні пластмасові жетони, а звичайнісінькі паперові талончики. Власне, зміна якості проїзного квитка, можливо, і не викликала б нарікань у харків’ян, якби не один нюанс: купленим в автоматі «білетиком» можна скористатися лише протягом дня, тому зранку доведеться вистоювати довжелезну чергу знову, не маючи запасу нововведених талонів. Вихід із ситуації пасажирам підказали самі ж керівники метрополітену. Мовляв, переходьте швидше на пластикові проїзні картки — і тоді вам не доведеться шикуватися біля входу.
Зміну форми оплати директор КП «Харківський метрополітен» Михайло Карамшук пояснив пошуком економії. «Собівартість квитка — півкопійки, а жетона — 68 копійок, — каже він. — Виготовлення жетонів і обслуговування жетонного господарства обходилося в 25 мільйонів гривень щороку». Після переобладнання підприємство розраховує зменшити ці витрати приблизно у п’ять разів.
Але й сам перехід — задоволення не з дешевих. За словами Михайла Карамшука, закупiвля автоматів iз продажу квиткiв і переобладнання 316 пристроїв зi зчитування штрихкодів коштуватиме майже 18 мільйонів. Ще 12 мільйонів доведеться заплатити фірмі, що створить програмне забезпечення для нової системи. Остання сума вже викликала чимало запитань у фахівців, вразивши їх захмарною дорожнечею.
Цікаво, що два роки тому адміністрація метрополітену вже змушувала пасажирів платити по–новому, ліквідувавши звичні для підземки каси з продажу жетонів. Останні тепер можна придбати лише у спеціально закуплених автоматах. Але кінцева мета всіх цих метаморфоз — перехід Харкова на пластикові проїзні квитки, якими можна буде оплачувати проїзд на всіх видах транспорту.