Україна — Корея: 1: 10

17.02.2012
Україна — Корея: 1: 10

Крюківський вагонобудівний виробляє потяги цілком «європейського» зразка. (з сайту poltavanews.com.ua.)

Днями заступник генерального директора «Укрзалізниці» Леонід Лобойко повідомив про те, що шість замовлених урядом спеціально до Євро–2012 потягів південнокорейської компанії «Хюндай» надійдуть в Україну до 10 травня. По два таких потяги з дев’ятьма пасажирськими вагонами кожен залізничники прийматимуть щомісяця, починаючи з березня. Під час європейської футбольної першості вони з’єднають Київ із Харковом, Донецьком і Львовом. Водночас, оскільки згаданий масштабний контракт передбачає поставку в Україну десяти «корейців», ще чотири потяги з далекої азійської країни очікують уже після завершення Євро–2012. Їх планують пустити з Києва до Дніпропетровська та Одеси.

Однак ця оптимістична для звиклих до комфорту та підвищеної швидкості пасажирів новина не надто втішила вітчизняних виробників локомотивів і вагонів. Навіть з огляду на те, що після успішних випробовувань нового швидкісного потяга міжрегіонального сполучення з дев’ятьма вагонами підвищеної комфортності «Укрзалізниця» дала добро на його придбання, а міжвідомча комісія нещодавно «благословила» й серійне виробництво. Фахівці визнали: наші оновлені «хатинки на колесах» не поступаються корейським, а за окремими параметрами (скажімо, потенціалом швидкості) навіть переважають їх. І це тоді як українські промисловці, насамперед керівництво розквартированого в Кременчуці Крюківського вагонобудівного заводу, стукали в усі двері, аби одержати те ж таки «єврофутбольне» замовлення.

Та для «рідних» урядовців ближчою чомусь виявилася Корея... Тож на створення згаданого міжрегіонального швидкісного потяга не було виділено жодної копійки — нашим науковцям, інженерам і виробничникам довелося «витягувати» його за рахунок «внутрішніх резервів». Посилання ж на те, що їхні корейські колеги, мовляв, досвідченіші, та ще й умови банківського кредитування в Україні гірші, видаються непереконливими. Адже на тому самому кременчуцькому підприємстві пасажирські вагони виготовляють уже 10 років (із перших формували відомі «Столичні експреси»), за цей час там довели як власну конкурентоспроможність, так і здатність оперативно виконувати будь–які найскладніші завдання.

З точки зору економії коштів, переваги національного виробника також очевидні, адже закуплені в Кореї потяги незрівнянно дорожчі за український «аналог». Поки що, на жаль, єдиний проти десяти імпортних. За словами голови наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимира Приходька, якби оті 10 потягів виготовляли не в Кореї, а в Україні, то на цьому наша держава «зекономила б більше 133 мільйонів доларів». Не кажучи вже про те, що у пасажирському вагонобудуванні, окрім кременчуцького, задіяні ще десятки українських підприємств, які також втратили вигідні замовлення. Зате минулого року головного лобіювальника згаданого «азійського» контракту — віце–прем’єра — міністра інфраструктури Бориса Колесникова — в Кореї приймали найгучніше, з «імператорським» оркестром...

ДО РЕЧІ

Запуск швидкісного потяга виробництва Крюківського вагонзаводу за маршрутом «Харків —Київ», запланований на вчора, перенесено на 1 березня. Як повідомила «УМ» заступник начальника адміністративної служби з інформаційних питань Лілія Двоскіна, наразі запуск відклали через пусково–наладкові роботи. «До кінця цього місяця на рейсі курсуватиме, як і раніше, «Столичний експрес». Нині фахівці проводять перевірку всіх механізмів потяга, і вже з початку наступного місяця він вийде на маршрут».

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>