Днями стартувала акція Укркоопспілки та Держспоживстандарту України «З турботою про українське», метою якої є популяризація якісних вітчизняних продуктів, вироблених з української сировини. Як розповів учора на брифінгу голова Укркоопспілки Владислав Гончаренко, виробники своїм коштом проводитимуть експертизу власних товарів. Копії рішень експертів вони показуватимуть організаторам акції, а ті, у свою чергу, видаватимуть фірмам «наліпочки». Аби уникнути фальсифікацій, інспекція iз захисту прав споживачів при Держспоживстандарті залишає за собою право у будь–який час перевіряти якість маркованої продукції.
За словами пана Гончаренка, на сьогодні наліпки–відзнаки отримали поки лише 10 підприємств iз 260, які входять до Укркоопспілки. Купити товари з маркуванням «Це не apple, це краще!» спочатку можна буде переважно в сільських магазинах, які належать до мережі Української спілки кооперативів. Якщо акція буде вдалою, а товари з маркуванням матимуть підвищений попит, до неї, вірогідно, приєднаються і великі мережеві супермаркети на кшталт «Сільпо», «Великої кишені», «Мегамаркету» тощо. Про це «УМ» розповіли в прес–службі Держспоживстандарту України.
Голова Держспоживінспекції Сергій Орєхов пообіцяв, що наявність наліпки не вплине на вартість продукції, адже ціна її виготовлення — мізерна. Проте експерти сумніваються в цьому, адже учасники акції «З турботою про українське» будуть зобов’язані оплатити експертизу. За словами пана Орєхова, її вартість становить від 0,5 до 1,5 тисячi гривень, залежно від виду товару та його обсягу.
Якщо акцію проводитимуть чесно, а її учасники не зможуть «купувати» наліпки, вона допоможе підтримати вітчизняного виробника, а з ним і економіку нашої держави. А також, що особливо приємно, дасть споживачам можливість розібратися, де натуральні та корисні для здоров’я, а де фальсифіковані продукти.
КОМЕНТАР З ПРИВОДУ
Олександр Вержиховський, експерт iз питань якості та безпеки продукції АПК Асоціації «Український аграрний клуб»:
— Якщо на етикетці зазначено, що продукт відповідає Держстандарту, це не завжди відповідає дійсності. Здебiльшого це маркетинговий хід виробника. Знак ТУ означає, що виробник дотримувався тільки технічних умов, які найчастіше сам для себе встановлював. Емблема ІСО означає, що контроль над виробництвом здiйснювали на кожному етапі його приготування.
АНТУРАЖ
«Совковий» дизайн і дивний слоган
На новоствореному «знаку якості» зображено яблуко, подібне до яблука з «Живчика», яке стоїть на призовому першому місці, широко посміхаючись та стверджуючи, що воно не apple (з англ. «яблуко»), а щось значно краще. Крім убогої художньої розробки, наліпка дивує і змістом слогану. Здається, що в ньому закладено «наїзд» на відому комп’ютерну фірму Apple. До того ж можуть виникнути непорозуміння з іноземцями, які побачать на баночці консервів, балику чи на хлібині «уточнюючий» напис «це не яблуко».
ДО РЕЧІ
Також у рамках програми «З турботою про українське» стартував конкурс на найкращий сценарій мультфільму з аналогічною назвою. Найкращий сценарист отримає 5000 грн., а на основі сценарію–переможця знімуть мультик. У ньому мають бути відображені переваги українських продуктів харчування, а ідея фільму має викликати у глядачів гордість за вирощені в Україні фрукти та овочі, молочні та інші продукти. Конкурс триватиме з 1 лютого по 1 листопада 2012 року.