Від сьогодні всі охочі можуть подавати заявки на реєстрацію нових доменних імен першого рівня. Як повідомляє Бі–Бі–Сі, з цією метою тепер можна використати практично будь–яке слово — від торгової марки чи назви організації до географічних назв. Відтак досить обмежений список звичних нам досі закінчень інтернет–адрес, як то .com, .org, .info чи .ua, може поповнитися безліччю інших — наприклад, .pepsi, .london чи .boyarka.
Реформа доменних імен першого рівня викликала суперечливу реакцію експертів та міжнародних організацій. Минулого місяця Федеральна комісія з торгівлі США попередила американську організацію Icann, яка одноосібно володіє правом регулювати систему іменування сайтів, що розширення списку доменних імен першого рівня «потенційно здатне збільшити кількість випадків зловживань системою та ускладнити пов’язані з цим проблеми з пошуку інтернет–шахраїв». Проти змін виступила також американська Національна асоціація рекламодавців, до складу якої входять деякі найбільші компанії США. Але Icann наполягає на своєму і вважає нововведення необхідними для заохочення конкуренції та свободи вибору в мережі. Колишній голова ради директорів Icann Пітер Денгейт Траш наполягає, що реформа давно назріла. «Сьогодні ніхто не створив би систему доменів для мільярдів користувачів лише з кількома іменами, які ми мали 1985 року», — пояснив він в інтерв’ю Бі–Бі–Сі.
Проте не варто сподіватися, що інтернет змінить своє обличчя миттєво: експерти вказують, що реєстрація нового доменного імені коштує доволі дорого, тому буде доступною далеко не всім охочим. Лише подача заявки на реєстрацію коштуватиме приблизно 185 тисяч доларів. А для доведення справи до кінця знадобиться ще близько півмільйона. Надалі компанія–адміністратор доменної зони щороку сплачуватиме по 25 тисяч доларів за підтримку доменного імені.
До того ж часове вікно, впродовж якого можна подавати заявки на реєстрацію нових доменних імен, закриється вже 12 квітня. Після цього десь упродовж 8—9 місяців Icann розгляне всі пропозиції та ймовірні скарги (скажімо, від компаній–власників схожих імен) і лише потім нові інтернет–адреси з’являться в мережі.
Попри всі ці незручності, великі фірми вже виявили неабиякий інтерес до новації. Як і великі міста, зокрема Лондон та Нью–йорк, для яких домени .london і .nyc стануть додатковою рекламою та джерелом отримання прибутків.