Уже втретє даішники намагаються використати «Візири» для виявлення порушників на автомагістралях. Цього разу систему модернізували: «Вiзир» фіксуватиме порушення завдяки спеціальному променю, їх встановлюватимуть на торпедах патрульних машин, а iнспектори налаштовуватимуть прилади вручну. Нововведення дозволятиме визначати правопорушників безпосередньо під час руху. В Держінспекції запевняють: прилад сертифікований і не має жодних недоліків.
Утім експерти переконані в протилежному: прилад має кілька недоліків, є застарілим і не може демонструвати точні показники. «Згідно з чинним законодавством, установка цих приладів на патрульних машинах є законною. Проте ефективність таких засобів сумнівна. З точки зору ДАІ, видозмінені «Візири» ефективнi, оскільки через відсутність стаціонарних постів увага автомобілістів розсіюється, і вони не замислюються над перевищенням швидкості, а це дає змогу працівникам Державтоінспекції фіксувати більше правопорушників», — зазначає у розмові з «УМ» перший віце–президент Міжнародної федерації захисту прав автомобілістів (МФЗПА) Лев Каплан.
Згідно з законами фізики, коли два автомобілі їдуть один за одним чи паралельно, достеменно визначити швидкість кожного з них неможливо, оскільки створюється таке явище, як накладання швидкостей. Тож «Візир» апріорі не може демонструвати правдиві показники. «Поки що не придумали такого приладу, який би чітко фіксував швидкість автомобілів під час накладання швидкостей. Для цього «Візир» принаймні повинен працювати у фіксованому автоматичному режимі, а не в русі. Ці прилади мають похибку в 2 кілометри. Тобто, якщо на визначеній ділянці дороги дозволена швидкість близько 60 км/год, враховуючи право додаткових 20 км/год та похибку фіксувального приладу, водій має право рухатися зі швидкістю 82 км/год. Якщо водій їде зі швидкістю 82 км/год, то прилад навіть не помічатиме цей автомобіль. Якщо ж швидкість хоч трохи перевищує дозволену норму бодай на кілька кілометрів, «Візир» одразу фіксуватиме порушення й ідентифікуватиме машину», — пояснює Лев Каплан.
За його словами, перед використанням цього замірювального приладу МФЗПА зверталася до полку дорожньо–патрульної служби з пропозицією провести низку випробувань i контрольних замірів «Візирів», однак даішники відмовилися.
«Візири» завжди мали недосконалу і непродуману систему фіксування швидкостей. Оскільки їхнi радіохвилі є розсіяними і не можуть чітко фіксувати порушників у великому потоці машин. «Вiзири» стануть ефективними лише за умови, що в них щось суттєво поміняють. А ДАІ просто не знає, куди їх подіти, тому й встановлюють на патрульні автомобілі», — додає старший партнер ГО «Асоціація захисту прав автомобілістів» Валерій Зінченко. Однак, заспокоює Лев Каплан, переживати водіям особливо не варто, вони мають право оскаржити роботу «Візирів» у судовому порядку.