Оптимізація чи румунізація?
«Делегація Української всесвітньої координаційної ради в листопаді перебувала в республіці Молдова, де зустрілася з представниками української діаспори. Під час відвідань школи №8 ім. Тараса Шевченка в місті Кишинів, де вивчається українська мова, література, історія України тощо, ми довідались, що представники місцевої молдавської влади мають намір закрити вказаний навчальний заклад. Вважаємо, що закриття школи №8 м. Кишинева — школи, на подвір’ї якої знаходиться пам’ятник Великому Кобзарю, яку постійно відвідують офіційні делегації, гості з України, представники українських громад, — буде мати вкрай негативний суспільний резонанс і перешкоджатиме забезпеченню права на здобуття освіти рідною мовою сотень молодих українців Молдови», — так починається офіційний лист голови УВКР Михайла Ратушного до глави МЗС Костянтина Грищенка, направлений нещодавно.
Можливість вирішення проблеми, порушеної керівництвом УВКР, ще розглядається у вітчизняному зовнішньополітичному відомстві. Утім, чому українська школа опинилася під загрозою закриття і як можна цьому запобігти, відомо й автору «УМ», який побував у Кишиневі разом із делегацією УВКР й дізнався про проблеми української громади Молдови від самих українців.