MS Turanor PlanetSolar — така повна назва корабля на сонячних батареях, який розробили швейцарськi вченi, а виготовили на судноверфі в німецькому місті Кіль. Перед словами «Сонячна планета» у назві корабля міститься слово Turanor, яке запозичене з футуристичної саги письменника–фантаста Толкієна «Володар кілець» і означає «сила сонця» та «перемога». Після кількамісячного періоду обкатки судно 27 вересня 2010 року стартувало з порту Монако у кругосвітню подорож. Прес–служба проекту «Сонячна планета», яка міститься у швейцарському місті Івердон, днями інформувала «УМ», що катамаран першу річницю своєї навколосвітньої подорожі зустрів у Сінгапурі.
Упродовж року подорожі «сонячне судно» встигло подолати більше 40 тис. кілометрів, робило зупинки у найбільш знакових портах різних країн світу: Маямі, Канкуні, Панамі, Галапагоських островах, Бора–Бора, Тонга, Брісбені, Манілі та Гонконгу. Впродовж року диво–судно подолало три чверті запланованованого навколосвітнього маршруту. Найдовшу, 15–денну, зупинку було зроблено власне у Сінгапурі на першу річницю плавання. Місто обрали для півмісячної перерви у плаванні з огляду на те, що у ньому знаходиться одна з найкращих судноверфей світу для проведення технічного огляду. Окрім того, «Сонячна планета» була головною принадою інтерактивної виставки технологій SolarVillage («Сонячне село»), яка відбувалася саме якраз у ці дні. Посольство Швейцарії у Сінгапурі організувало багато тематичних програм з ознайомлення з самим судном, його командою та загальною метою подорожі і проекту. Шестеро членів екіпажу «Сонячної планети» спілкувалися з дітьми, читали лекції про набутий річний досвід у місцевих вишах: Технологічному університеті, Політехнічному інституті, Раді з молодіжних досягнень Сінгапура. Окрім того, були учасниками дискусій про можливості застосування сонячної енергії.
В останньому повідомленні прес–служби «Сонячної планети» зазначається, що на подальшому після Сінгапуру шляху судно також завітало до Пхукету (Таїланд) та Коломбо і після подолання 45 тис. кілометрів морем прибуло до порту індійського міста Мумбай (Бомбей), в якому кинуло якір 5 грудня. Команда «Сонячної планети» використала стоянку в порту цього 20–мільйонного міста, яке є економічною та фінансовою столицею Індії, для пропагування ідей сонячної енергетики.
Зупинка у Мумбаї також знаменувала закінчення океанської одiссеї «Сонячної планети». Далі й аж до фінішу експедиції у Монако, у травні 2012 року, навігація відбуватиметься головним чином уздовж узбережжя: спочатку Аравійського півострова, потім — Червоним морем і через Суецький канал до вже «рідного» Середземного моря.
Катамаран багато в чому був першим, зокрема став першим судном на сонячній енергії, яке перетнуло Індійський океан. Цей проект довів, які неймовірні переваги може отримати людство від використання сонячної енергії, яка є абсолютно екологічно чистою.
ДОВІДКА «УМ»
Ідея створення найбільшого у світі корабля, який би рухався тiльки на енергії сонця, належить швейцарському інженеру–новатору Рафаелю Домжану. Але його невелика фірма у місті Івердон не змогла б реалізувати ідею без потужних спонсорів, серед яких були не лише швейцарськi фірми з виробництва годинників, а й державні та громадські інституції і навіть головна метеорологічна служба Франції MeteoFrance.
Судно має виміри: довжина — 35 метрів, ширина — 23 метри, висота — 6,5 метра, вага — 95 тонн. 537 квадратних метрів його зовнішньої поверхні вкриті сонячними панелями, які складаються з 38 тис. окремих фотоелектричних елементів. Максимальна потужність двох двигунів катамарана — 120 кВт, пересічна робоча — 20 кВт. Для обслуговування судна потрібна команда з мінімум чотирьох осіб. Ця розкішна за виконанням яхта може приймати на борт до 40 пасажирів i здатна рухатися зі швидкістю 14 морських вузлів (26 кілометрів за годину) з максимальною для безпеки кількістю пасажирів (200), вартість проектування i будівництва катамарана — 18 млн. євро.
Більше подробиць — на сайті проекту www.planetsolar.org.