Майже мільйон гривень доведеться викласти «Укрпошті» для популяризації свого корпоративного порталу. Таку суму держпідприємство переведе на рахунок ТОВ «Експертцентр–М», яке зареєстроване в місті Макіївка Донецької області. Відповідну угоду «Укрпошта» уклала з фірмою 1 листопада внаслідок заздалегідь проведеного тендеру.
«Експертцентр–М» пообіцяв виконати низку необхідних процедур iз метою просування сайту вже до кінця грудня, а розпочати роботи мали ще в жовтні. Виникає запитання: чому фірма пообіцяла виконати роботу з жовтня при тому, що тендер вона виграла тільки на початку листопада?
Начальник прес–центру Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Костянтин Голишев повідомив «УМ», що наразі йому важко відповісти, чому ці часові рамки не збігаються: «Я не в курсі, насамперед ці справи розглядали у спеціально створених тендерних комітетах. Такий кошторис (на просування порталу. — Ред.) закладено згідно з фінансовими розпорядженнями, затвердженими на рівні міністерств і Кабінету Міністрів ».
За мільйон гривень і за менш ніж два місяці фірма пообіцяла виконати чимало завдань, серед яких: реєстрація в каталогах мережі інтернет посилань на сайт «Укрпошти», формування переліку ключових слів для організації відповідних пошукових запитів, організація взаємодії сайту із соціальними мережами, виведення корпоративного порталу «Укрпошти» за ключовими словами у рейтингу пошуку по кожному on–line сервісу в ТОП–3 строком на шість місяців. А також організація контекстної пошукової підтримки на сайтах Google, «Яндекс», у соціальних мережах «Вконтакті» та Facebook.
«УМ» вирішила поцікавитися, чи справді розкрутка сайту обходиться в такі космічні суми і що ж за рівень підвищення популярності сайту чекає на замовників за ці гроші. Ми зателефонували у три фірми, які вже кілька років займаються професійною розробкою та просуванням інтернет–сайтів, блогів та порталів — як приватного, так і державного рівнів (розкручують сайти провідних туристичних, транспортних, рекламних, міжнародних компаній для українських користувачів) — на українському ринку ІТ–технологій: інтернет–агентство «Ідеал», компанію «Брайтс» та агентство «Раскрутка». Нам пояснили, що вартість розкрутки сайту з урахуванням усіх особливостей (кількість та рівень частотності пошукових ключових слів, контекстна пошукова підтримка, реклама у соцмережах) може коливатися від 1200 до 5 тисяч гривень на місяць, а з підвищенням коверсії сайту — до 15 тисяч гривень. А до мільйона навіть при найвищому рівні розкрутки аж ніяк не дотягує.
До того ж в агентстві «Раскрутка» «УМ» роз’яснили, що низка завдань, які планують виконати «Експертцентр–М» для просування порталу «Укрпошти», вже не є актуальними нині в мережі iнтернет. Наприклад, реєстрація в каталогах мережі інтернет–посилань на сайт «Укрпошти» зовсім не має сенсу — так не роблять уже кілька років, оскільки це «викинутi на вiтер грошi та час, бо пошукові системи виключили каталоги зi своїх пошукових індексів».
До речі, розкрутка будь–якого сайту може зайняти мінімум від 4 до 8 місяців. А от за півтора місяця навіть за мільйон на дієвий результат чекати марно, розповіли нам у компанії «Брайтс». Тож залишається тільки здогадуватися, на що ще, окрім розкрутки «Укрпошти», витратить цілий мільйон таке собі ТОВ «Експертцентр–М», усі контактні телефони якого, до речі, є такими, що вже не існують.