Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Кадр із фільму «Війна богів. Безсмертні». (Фото з сайту kinopoisk.ru.)
Обростаючи новими технологіями, Голлівуд зовсім не збирається відмовлятися від сюжетів iз минулого. Цього разу козирним тузом, який зі свого рукава витягнув режисер Тарсем Сінгх, став міфологічний герой Тесей. З усього, команда фільму «Війна богів. Безсмертні» менше за все прагнула дотримуватися послідовності міфологічної біографії цього бравого юнака, який, як відомо ще зі шкільної програми, переміг Прокруста, Мінотавра, разом з Гераклом ходив у похід за поясом амазонок, а за предків мав напівлюдей–напівзміїв... Автори картини справедливо визнали, що імені, стрункої статури, окремих епізодів iз життя одного з найвідоміших персонажів міфів Давньої Греції та дружини Федри цілком достатньо для ідентифікації героя «Війни богів» з його міфологічним попередником.
Для кіно–Тесея (Генрі Каввіл) вигадали оригінальну історію, яка за героїкою та масштабом не поступається тій, що описана в міфах. Сили зла у цій картині уособлює герой Міккі Рурка цар Гіперіон, який вирішив помститися богам і звільнити титанів, ув’язнених у горі Тартар. Протистояти цьому безумцю має Тесей, допомагати якому мали дівчина–оракул Федра (Фріда Пінто) та кілька невільників, які не побоялися повстати проти воїнів Гіперіона. На останньому етапі кривавого протистояння у справу навіть довелося втрутитися й самим богам на чолі з Зевсом. Але якби не Тесей — то ще невідомо, хто б після цієї історії панував на Олімпі — боги чи насильники титани.
Естетика фільму, його візуальний образ викликає двоякі враження. З одного боку — це справді красива картинка, у дусі митців епохи бароко, які оспівували фізичну красу людини. Такими полотнами можна милуватися нескінченно довго і щиро вірити у те, що в минулому люди, на відміну від сучасників, були просто ідеальними. А з іншого — глядачів не полишало відчуття того, що все, що відбувається на екрані, це звичайнісінька комп’ютерна гра. (Не здивуюся, коли хтось із глядачів під час перегляду «Війни богів...» інстинктивно шукатиме рукою «мишку»). Визначальною складовою цієї еклектики стали сцени насильства, якими режисер максимально нашпигував свою картину. Враховуючи 3D–формат фільму, деякі епізоди просто змушують інстинктивно заплющувати очі: кому ж сподобається, якщо прямо в обличчя летить відрубана голова? Очевидно, фактом того, що насилля в Давній Греції подавалося максимально коректно (у театральному мистецтві, наприклад, такі сцени грали не перед публікою, а за сценою, і глядач усе це чув, а не бачив) Тарсем Сінгх вирішив не перейматися. Бюджет стрічки у 75 мільйонів доларів не залишає вибору: треба дбати про пристойні касові збори. І насилля тут, зважаючи на сумні реалії нашого часу, добра гарантія заробітку.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>