1,3 відсотка українців віком від 15 до 49 років є носіями вірусу імунодефіциту, проте лише один iз чотирьох хворих знає про це. Такі вражаючі дані навела вчора під час прес–конференції в інформагенції «УКРІНФОРМ» аташе з питань співробітництва посольства Франції в Україні Лоранс Леводель.
Коли у 1990–х роках у Франції носіями вірусу виявилося 0,6 відсотка населення, а Париж, через розповсюдження наркоманії та гомосексуалізму, почали називати «столицею СНІДу» в Європі, їхнє міністерство охорони здоров’я та громадські організації забили на сполох. Кампанія боротьби із захворюванням складалася з трьох етапів: інформування населення про саму хворобу, її виявлення шляхом обстеження та анонімний і безкоштовний доступ до лікування.
Сьогодні французи вирішили поділитися досвідом боротьби, тим більше що в Україні захворюваність зростає швидкими темпами, в той час як у Європі зменшується.
«Люди в Україні досі не знають, що хоча ВІЛ/СНІД поки що неможливо остаточно вилікувати, але з ним можна довго жити й при цьому не бути заразним», — розповів глава делегації Французького Червоного Хреста Юрген Плетч.
«Головне — вчасно пройти обстеження, — додає головний радник закладів охорони здоров’я Франції Стефан Мансьйон. — В Україні ж люди часто не можуть зважитися здати аналізи, бо бояться, що про результат можуть дізнатися їхні друзі, колеги й змінити своє ставлення. Це неправильно, хворі не повинні відчувати дискримінації. І водночас громадськість має вимагати у Міністерства охорони здоров’я можливості проходити обстеження безкоштовно й анонімно, це важлива передумова боротьби з епідемією», — переконаний пан Стефан.
Ліки, які хворі мають отримувати безкоштовно, носій ВІЛ–інфекції повинен приймати погодинно двічі на день. Український Червоний Хрест допомагає хворим у цьому, а також у багатьох інших питаннях. «Наші патронажні сестри приходять додому до хворих на ВІЛ/СНІД. Часто ці люди вживають наркотики і живуть у зовсім злиденних умовах. Тому ми намагаємося допомогти їм також одягом, найпростішими продуктовими наборами», — поділився наболілим завідувач міжнародного відділу Товариства Червоного Хреста України Валерій Серговський.
Нова інформаційна кампанія побудована не на принципах залякування (французькі колеги переконалися, що на молодь це майже не діє), а на зацікавленні, гуморі та парадоксальності. У київському метро та університетах iз 1 листопада з’явилися смішні плакати, на яких абревіатуру «ВІЛ» розшифровують як «вередлива істота–лиходій», «вишуканий іноземний лебідь» або «водна інструментальна лірика», водночас подаючи зображення названої істоти. Самі картинки малювали французькі художники для аналогічної кампанії, а на українську слогани перекладали криейтори з вітчизняних рекламних агентств.
Приклади інших гумористичних плакатів, а також роботи українських художників на тему профілактики СНІДу можна побачити на виставці в столичній кав’ярні–книгарні «Бабуїн» (вул. Симона Петлюри, 10) від сьогодні до 25 листопада.