Обрати професію і знайти роботу мали нагоду юнаки та дівчата, які навідались минулого понеділка в один iз павільйонів Міжнародного виставкового центру. Саме тут Київський міський центр зайнятості провів для молоді, що шукає роботу, та роботодавців інформаційно–масовий захід «Молодь Києва — майбутнє столиці».
Нині на ринку праці Києва майже половина безробітних — молодь віком до 35 років (10,8 тисячi осіб). На Web–сайті Київського міського центру зайнятості постійно розміщується інформація про послуги, які надає столична служба зайнятості. Але ж зорієнтуватися в ситуації на ринку праці зазвичай швидше і легше, коли безпосередньо спілкуєшся із роботодавцем, знайомишся зі специфікою тієї чи іншої професії. Тож на своєрідному ярмарку вакансій більше ста роботодавців запропонували понад чотири тисячі вакансій.
Протягом дня проводились майстер–класи, профорієнтаційні ігри, тестування. Учні та викладачі навчальних закладів давали уроки лозоплетіння, готували страви з «овочевих букетів», учили, як правильно подавати різні напої. Дівчата навіть мали нагоду безплатно причепуритися — учні КВПУ швейного та перукарського мистецтва робили їм модні зачіски. Хлопці ж гуртувалися біля стендів «Водолаз» і «Матрос–рятівник», де демонстрували обладнання для підводного зварювання, новітнє спорядження для спуску під воду.
На жаль, на робочі спеціальності, навіть високооплачувані, попит був невеликий. «Штукатури, зварювальники в нас у дефіциті, — наголосив директор Київського міського центру зайнятості Віктор Сухомлин. — У школах не вистачає викладачів біології, хімії, географії. А от з юристами та економістами — перенасичення».
«Деякі технічні вузи свого часу організовували «модні» професії, аби взяти гроші, — продовжив директор Київського обласного центру зайнятості Василь Якобінчук. — Як наслідок людина звертається до нас за перекваліфікацією. Нині рівень безробіття в області становить 7,3%, по Києву — 5,6 %. Але останнім часом намічається тенденція, коли кияни їдуть працювати у передмістя. Особливо популярною стала професія флориста–озеленювача».
Роботодавцям теж було чого повчитися на ярмарку вакансій. Для них провели семінар «Основні помилки при доборі персоналу та методи їх подолання».
А ТИМ ЧАСОМ...
У трьохстах школах столиці встановлено програмно–апаратний комплекс «Профорієнтаційний термінал», який детально знайомить учнів зі світом професій. Нині учням 7–10 класів видали профорієнтаційний діловий щоденник школяра. Він допомагає підліткам шляхом тестування адекватно оцінити свої здібності та можливості.
Упродовж січня–вересня профорієнтаційні послуги отримали 8,5 тис. молодих людей, які перебували на обліку в службі зайнятості. А 267 молодих безробітних отримали одноразову матеріальну допомогу з безробіття для організації підприємницької діяльності та зареєструвалися як суб’єкти підприємництва (за 9 місяців 2010 року — 170 осіб).