Мешканці столиці Алжиру — міста Алжир — нарешті отримали альтернативу наземному громадському транспорту. Учора з нагоди Дня Республіки відбулося урочисте відкриття першої в країні лінії метро, участь у якому взяли президент Абдельазіз Бутефліка та інші керівники держави. Тож відтепер на Африканському континенті є аж два метрополітени (перший з 1987 року діє в Каїрі).
Поки що алжирське метро складається лише з десяти станцій, відстань між першою й останньою з яких становить 9 кілометрів. Будівництво цієї першої гілки розтягнулося на довгих 30 років. Першу концепцію метрополітену було розроблено ще в 1950–х роках, коли Алжир був колонією Франції. Проте втілювати проект у життя почали набагато пізніше — будівництво почалося 1982–го, через 20 років після здобуття незалежності й народження Алжирської Народної Демократичної Республіки.
На той час Алжир був іще відносно невеликим містом, тому з роботами не поспішали. Проте відтоді столиця розрослася до чотирьох мільйонів мешканців, перед якими гостро постала транспортна проблема: в центрі Алжира постійно виникають тривалі затори.
Проте радість алжирців, які не могли дочекатися появи метро, затьмарена обуренням. Адже вартість одноразового проїзду в довгоочікуваній підземці становить більше половини євро в еквіваленті (тобто понад п’ять гривень). Для переважно бідного алжирського населення це надзвичайно висока ціна, за якої складно сприймати метро як повсякденний громадський транспорт.