Директора Миколаївського суднобудівного заводу Леонiда Шумила зняли з посади з «подачі» керівництва області. А найближчими днями суд розпочне слухання у справі про банкрутство заводу «Океан», призначить нового арбітражного керуючого підприємством. Борг перед робітниками станом на 15 жовтня перевищив 40 мільйонів гривень, ще 5 мільйонів необхідно віддати до Пенсійного фонду.
Фінансові проблеми тягнуться на заводі «Океан» уже не перший рік. Cпершу завод перебував у державній власності, але пiсля розвалу СРСР не мав достатньої кількості замовлень, щоб працювати рентабельно. Тому було ухвалено рішення продати його у приватну власність. Так, у 2008 році підприємство ввійшло до ВАТ «Вадан Ярдс Океан», власником якого був російський бізнесмен Андрій Бурлаков. Однак через деякий час новоспечений керівник потрапив у Росії під слідство за підробку документів і розтрату не за призначенням 1,8 мільярда рублів. У вересні цього року підприємця випустили з СІЗО «Матроская тішина» під заставу у 50 мільйонів рублів, однак 31 вересня його застрелив кілер. Відомо, що перед цим бізнесмен узяв досить великий кредит для погашення витрат у судовій справі. Ці обставини стали однією з причин, з якої нинішні власники Миколаївського суднозаводу побоялися брати додатковий кредит, щоб розрахуватися з робітниками. Так само відомо, що в серпні 2009 року контрольні пакети акцій збанкрутілих верфей ВАТ «Вадан Ярдс Океан» купив російський бізнесмен Ігор Юсуфов. Однак і він не став остаточним власником підприємства в Миколаєві. Після цього послідувала ще серія сумнівних «перепродажів», яка спантеличила навіть керівництво Миколаївської області. Довгий час було взагалі незрозуміло, кому тепер потрібно висувати претензії за фактом невиплати зарплати робітникам. Лише влітку цього року власника заводу «Океан» таки було знайдено. Виявилося, що 98,737% акцій українського ПАО «Миколаївський суднобудівний завод Океан» належать Голландській кампанії Olympus Investments.
«Незадовго до початку процедури банкрутства стало відомо, що крадіжки і шахрайство є нормальним явищем для керівництва вищої ланки «Океану». Проблеми заводу почалися з крадіжки грошей, — розповів «УМ» голова Миколаївської облдержадміністрації Микола Круглов. — Замовлення в підприємства були, гроші на рахунках були, проте з якоїсь причини ці кошти до робітників не доходили».
Наразi відомо, що завод розраховує підписати контракт на будівництво двадцяти танкерів iз російською компанією «Юг Русі». Угода обіцяє принести підприємству дохід у кілька мільйонів євро. Однак через неплатежі iз заводу звільнилися найціннішi робітники, і тепер потрібен час, щоб знайти фахівців такого високого класу.