Учора на Дніпропетровщині вшанували пам’ять жертв найбільшої та найкривавішої ДТП за роки незалежності України. На роковини цієї трагедії у Марганці встановили пам’ятник — червону гранітну плиту з іменами всіх 47 загиблих. Нагадаємо, рік тому, 12 жовтня, на 116–му кілометрі залізниці Нікополь—Марганець пасажирський автобус «Еталон», попри заборонний сигнал семафора, виїхав на переїзд, де на нього налетів електровоз. Унаслідок аварії загинуло 47 осіб, у тому числі троє дітей: 38 людей померло на місці, решта дев’ятеро потерпілих —у лікарнях. А через кілька днів повісився 40–річний інвалід Олег Левченко, у якого в аварії загинула мати. Винним у ДТП було визнано водія автобуса.
Проте за рік, що минув, суттєвих кроків для запобігання подібним аваріям досі не зроблено. Нагадаємо, що одразу після аварії влада обіцяла прокласти тунель на цьому місці, а решту переїздів на території області обладнати шлагбаумами, світловою та звуковою сигналізацією і камерами спостереження. Чиновники один поперед одного обіцяли безпеку по всій країні: автоматичні шлагбауми і чергових на кожному переїзді. Утім нині навіть головний ревізор Придніпровської залізниці Сергій Савченко визнає: ці наполеонівські плани Україні не по кишені. Єдине, що точно було зроблено після трагедії в Марганці, — ще в червні на тому місці завершено будівництво мостового переходу над залізничною колією, а сам переїзд закрито для автотранспорту.
В управлінні «Укрзалізниці» зазначають, що свою галузеву програму підвищення безпеки на переїздах виконують вчасно, але цього замало, тож слід прийняти державну програму, яку треба фінансувати, звісно, з держбюджету. «Загалом до кінця року ми плануємо закінчити капітальний ремонт 70 переїздів, 24 з яких знаходяться на ділянках швидкісного руху, де курсуватимуть під час «Євро–2012» швидкісні потяги. Один iз переїздів ми обладнали автоматикою, у розряд роботи з черговим буде переведено 48 небезпечних переїздів, закрили низку малодіяльних переїздів. Але нам катастрофічно не вистачає коштів. Адже поточні експлуатаційні роботи над переїздами коштують навіть більш ніж капремонти. А всього в Україні — 5574 переїзди. Будівництво й обслуговування має виконуватися за державні кошти, повинно бути держзамовлення і виконавець, призначити якого зобов’язана держава», — зазначив у коментарі «УМ» перший заступник начальника Головного управління колійного господарства «Укрзалізниці» Олексій Вінничук. За словами чиновника, Міністерство інфраструктури схвалило концепції Державної цільової соціальної програми підвищення безпеки на залізничних переїздах на ділянках з інтенсивним рухом потягів, розраховану на 2012—2016 роки. Утім у проекті Держбюджету на 2012 рік кошти на це не передбачено.