Маленькі пундики у вигляді зозулиці — образу стародавньої глиняної пташки–свищика, що стала одним iз символiв Євро–2012, будуть представлені під час XVII Міжнародної спеціалізованої виставки кондитерської і хлібопекарської промисловості, яку вiдкриють сьогоднi в Києвi. «Печиво–свищик демонструватиме для гостей Євро відродження українських традицій, культурного надбання народу. Перевтiлення свищика у хлібобулочний вирiб є символічним моментом, оскільки це показує дух народу, викликає глибокі емоції та почуття», — розповідає «УМ» один із співавторів проекту «Зозулиця» Ганна Карнаух.
Організатори проекту мріють про створення найбільшого у світі пундика у вигляді зозулиці. Його презентацію планували провести сьогодні, але, на жаль, панi Карнаух та її однодумцi не вивчили потужностi столичних хлiбокомбiнатiв. Заанонсувавши свiй амбiтний «гiннессiвський» задум i навiть запросивши журналiстiв на презентацiю, органiзатори проекту «Зозулиця» виявили: наразі випікання пташки–гіганта неможливе через технічні проблеми і відсутність необхідної техніки. Утім запрошені гості виставки та маленькі дітки не залишилися розчарованими. Організатори Євро–2012 як заміну зозулицi презентували торт розміром 105 на 78 сантиметрів, який становить собою імітацію футбольного поля НСК «Олімпійський».
Урочистосвятковий настрій, що панував у країнігосподарці Євро2012, дозволив уболівальникам безболісно пережити невихід із групи команди Олега Блохіна. І якщо в Росії аналогічний результат збірної призвів до кадрових змін (президент РФС Сергій Фурсенко подав у відставку), то в Україні все залишилося, як і було.
По суті, як по ходу, так і після чемпіонату Європи «синьожовті» уникли серйозної критики. Водночас справжні знавці футболу прагнуть більшого. До таких максималістів можна віднести й колишнього гравця київського «Динамо» та збірної України Віктора Леоненка. >>
Оцінюючи результати Євро–2012, треба відділяти футбол від політики й розрізняти країну (народ) і державу (владу). Країна чемпіонат виграла. Влада — ні.
Чемпіонат, що з такими проблемами готувався, але успішно відбувся, засвідчив: Україна та українці — частина європейської спільноти, а не якесь «дике поле». На час Євро, зокрема в день фіналу, Київ став столицею континенту. І досить симпатичною столицею. >>
У неділю до Києва, де відбувався фінал Євро, прибуло 160 чартерних авіарейсів із понад 50 країн світу. На НСК «Олімпійський» аншлагу не було — вільними лишалися більше 6 тисяч крісел. Зате ложі для VIP–гостей заповнилися під саму зав’язку. >>
Україна багато недоотримала у фінансовому плані через те, що такі збірні, як Німеччина, Англія, Голландія, не пройшли далі турнірною сіткою Євро–2012. Особливо це позначилося на українській готельній індустрії. І взагалі, якщо підсумовувати справи цієї галузі, то слід визнати, що багато готелів і хостелів відверто провалили єврочемпіонат. >>
Вітчизняна спецслужба підбиває власні підсумки одразу після завершення Євро–2012 в Україні. «За висновками Антитерористичного центру СБУ, рівень терористичної загрози в Україні під час проведення фіналу Євро–2012 не змінився і був визначений, як низький, — повідомив учора керівник АТЦ, перший заступник голови СБУ Петро Шатковський. — Антитерористична система України спрацювала ефективно». >>
У Києві чиновники не змогли «розрулити» питання туризму самотужки. Пиво, сцену, екрани та стюардів організували, а от щоб забезпечити закордонним гостям дозвілля й показати місто — то тут не обійшлося без підтримки приватників та громадських активістів. Організація «Інтересний Київ», яка вже кілька років організовує екскурсії містом, взялася за облаштування в столиці Туристичного інформаційного центру, залучивши до своєї роботи небайдужих та ініціативних людей з усієї України.
«Півтора року тому поруч зі станцією метро «Хрещатик» ми облаштували Туристичний інформаційний центр, він якраз біля фан–зони, — розповідає директор «Інтересного Києва» Арсеній Фінберг. — Це була робота великої команди небайдужих людей».
За його словами, кілька компаній та громадських ініціатив — «Оупен–Київ», «Френдлі Юкрейн», «Інтересний Київ» та структура фан–посольств УЄФА — об’єдналися, аби довести, що Україна та українці — це не расисти, живодери та жертви режиму, а передовсім гостинні, щирі люди з багатою історією та культурою. Спільними зусиллями було частково вирішено питання проведення екскурсій для туристів. Такі тури щодня безплатно проводять у центрі міста для двох груп по 20–30 людей. Крім цього, великою популярністю користувалися оглядова екскурсія на двоповерховому туристичному автобусі та екскурсії на теплоходах від Річкового порту. Взялися і за розв’язання проблеми проживання гостей Євро–2012 — ініціатива «Френдлі Юкрейн» забезпечила безплатне поселення фанів у домівки українців.
Підбиваючи підсумки Євро у своїй царині, організатори Туристичного інфоцентру та активісти, що допомагають закордонним уболівальникам, розповіли про екскурсійні пріоритети «футбольних» гостей Києва та нашу перемогу в інформаційній війні. >>