Кубинці тріумфують: уряд скасував заборону на купівлю та продаж простими громадянами приватних автомобілів, яка діяла понад півстоліття. Влада пішла на такий «революційний» крок у рамках економічних реформ, що їх проводить президент Рауль Кастро.
З огляду на заборону торгівлі авто, Куба віддавна перетворилася на світову резервацію антикварних розвалюх на чотирьох колесах — переважно старих американських автомобілів виробництва 50–х років минулого століття. Востаннє мешканці Острова Свободи могли придбати машину в автосалонах чи у приватних осіб ще до революції 1959 року. Надалі комуністична влада видавала дозволи на придбання автомобілів лише лікарям, відомим спортсменам та артистам і співробітникам дипломатичних представництв за кордоном. Цим привілейованим категоріям держава продавала радянські «Жигулі» та «Москвичі».
Починаючи з 1 жовтня кожен кубинець зможе стати автовласником — звісно, якщо знайде належну суму для придбання «чотириколісного друга». Згідно з новим законом, як продавець, так і покупець авто зобов’язані сплатити чотиривідсотковий податок від його вартості. Окрім того, покупець повинен підписати декларацію, що гроші на придбання машини походять з легальних джерел. Придбати можна машину будь–якої марки й навіть більше, ніж одне авто на людину. Щоправда, в такому випадку ставки податку є значно вищими. Кубинці, які емігрують з острова (а таких налічується до 38 тисяч щороку), отримують право передати свій автомобіль родичам або продати. Досі держава просто конфіскувала автомобілі емігрантів.
Поки продаж автомобілів на Кубі був нелегальним, на острові розквітав чорний ринок. Наразі не відомо, скільки кубинців зможуть дозволити собі купити новий автомобіль, адже більшість мешканців острова живе на зарплату близько 20 доларів на місяць.