Великi компанії–транзитери, які направляли свої судна до узбережжя Одеси, нині беруть курс на інші причорноморські міста — до Варни та Констанци, оскільки роботу Одеського морського торгового порту (ОМТП) застопорила Служба безпеки. Про це повідомив заступник голови профспілки українських брокерів Віктор Потапенко. Другий тиждень поспіль силовики проводять на підприємстві спецоперацію з пошуку контрабанди: кожен контейнер з імпортом та транзитними вантажами, що прибули до одеського порту, підлягає тотальній перевірці — повному вивантаженню товару і його обшуку. Перевірка вантажу триває замість звичних чотирьох годин — 12—14 годин. Власники суден занервували: «простій» одного контейнера за добу коштує приблизно тисячу доларів.
Затримку митного оформлення контейнерів підтвердив виконуючий обов’язки начальника ОМТП Юрій Васьков: «Більшість терміналів порту заповнені вщерть. А термінал «Бруклін—Київ» уже надіслав офіційне повідомлення, що змушений направити свої вантажні судна для митної перевірки в інший порт».
Загалом за цей період надходження в бюджет від митних вантажів зменшилися на 70 відсотків, тобто скарбниця міста та області втратили десятки мільйонів гривень. Ситуацію, що склалася в ОМПТ, відмовилися коментувати в прес–службі СБУ Одеської області. Утім на умовах анонімності повідомили: наказ про тотальну перевірку порту надійшов зі столиці разом зі списком компаній, яких у рамках цієї спецоперації заборонено перевіряти, тому що їхнi власники пов’язані з керівництвом СБУ.
Олена МИЛОСЕРДНА