...На свіжопокладений асфальт новозбудованої естакади поблизу моста Метра вчора в обід прибув кортеж Прем’єр–міністра України Миколи Азарова. Високопосадовець до Дня Незалежності відкрив транспортну розв’язку — одну з двох, яка має суттєво полегшити життя автомобілістів, що рухаються з південної околиці столиці до її центру і найстарішого району Подолу.
Ті, хто їде з Лівого берега мостом Метро, пам’ятають, скільки часу і нервів «з’їдав» у них лівий поворот на Набережне шосе. Затори у цьому місці вистроювалися кілометрові! Містобудівники взялися розв’язати проблему, спроектувавши підковоподібний з’їзд із моста, що проліг над дорогою. Кілька літніх місяців, коли велося будівництво, щоправда, перетворили життя водіїв на пекло, але майстри керма не скаржилися на долю, а навпаки, коментували ситуацію досить оптимістично — мовляв, краще трохи потерпіти, але потім нормально пересуватися містом. За свою форму дорожня розв’язка ще до відкриття отримала назву «підкова».
Другий «об’єкт Попова» мав би принести радість усім, хто вирушає із Києва до Кончі–Заспи, Обухова, а звідти на Черкащину та далі у південно–східному напрямку від столиці. На перехресті Столичного шоссе (у яке переходить Набережне шоссе) з проспектом Науки вирішили збудувати естакаду. Найбільшу вигоду від нововведення отримають водії–«далекобійники», які їдуть із Лівобережжя на південь країни, та ... чиновники і депутати різного роду, що проживають в елітних котеджах Кончі–Заспи. Тож народна назва естакади — «депутатський трамплін» — звучить цілком логічно. «Трамплін», до речі, мають відкрити сьогодні.
На думку скептиків, утім, обидва об’єкти панацеєю від «фірмових» київських заторів не стануть. Адже, полегшивши життя водіїв в одному місці, естакада формує проблеми у другому. Скажімо, якщо з’їзд із моста Метро відтепер має бути вільним, то він лише прискорить рух машин, які їхатимуть у бік Подолу і ... накопичуватимуться на Поштовій площі. Нині тут «коркується» транспорт навіть на вихідних, а якщо потік машин не затримає світлофор біля мосту Метро, то Поштова може перетворитися на суцільний «корок». Мерія проблему розуміє і навіть готова частково її розв’язувати. Але тільки частково. Спочатку з Поштової заберуть трамвайні колії, додавши ще одну смугу руху, а повноцінна розв’язка постане у цьому місці тільки після Євро–2012.
Півмірою виглядає і спорудження естакади на Столичному. Первісний варіант розв’язки, від якого, втім, не відмовилися, передбачав будівництво мосту над залізничною колією, що пролягає в кінці проспекту Науки. Через інтенсивний рух потягів на цій ділянці перед шлагбаумом іноді доводиться чекати по сорок хвилин. Але міст над колією, а відповідно, і розширення вузької і серпантиноподібної ділянки проспекту Науки у найближчих планах мерії немає. «Після Євро–2012», — пояснили вони журналістам. Сама ж естакада, звичайно ж, прискорить пересування у бік Кончі–Заспи і дозволить обминути принаймні один світлофор.