Перше випробування другого американського гіперзвукового літального апарата Falcon Hypersonic Technology Vehicle–2 (він же «Сокіл–2» чи HTV–2) завершилося невдачею. Розігнавшись до вражаючої швидкості 21 тис. км/год., другий «Сокіл» завершив політ так само, як і перший — гепнув в океан.
Нагадаємо, перший гіперзвуковий літак, випробування якого відбулися минулого року, зник із радарів через 9 хвилин після старту. Аварійні системи апарата зафіксували відхилення від заданої програми випробувань, і спрацювала система самознищення, яка спрямувала «Фалкон–1» у води океану. Його наступник протримався довше, але не набагато.
Як і планувалося, HTV–2 стартував із бази ВПС США «Ванденберг» у Каліфорнії. На розрахункову траєкторію польоту його успішно вивела списана ракета «Мінотавр IV». Відділившись від носія, «Сокіл–2» розвинув заплановану швидкість, при якій обшивка нагрівається до температури понад 2 тис. градусів за Цельсієм — саме тому корпус гіперзвукових апаратів покритий керамічними термозахисними пластинами й не передбачає крил, адже вони просто не витримали б такого навантаження.
Але минуло трохи більше фатальної дев’ятихвилинки — і нібито значно вдосконалений порівняно зі своїм попередником надзвуковий лайнер завершив політ так само, як і «Фалкон–1»: у водах Тихого океану. Представники Управління перспективних дослідницьких програм у сфері оборони DARPA, які опікуються програмою гіперзвукових апаратів, звісно, трагедії з чергової невдачі не роблять. І заявляють, що навіть «бракований» політ допоміг їм зібрати «надзвичайно цінну й унікальну інформацію», яка посприяє пришвидшенню втілення в життя фантастичних оповідок про спершу військові, а згодом і пасажирські літаки, здатні за годину долетіти в будь–яку точку Земної кулі. Тому, зрозуміло, програму гіперзвукових літальних апаратів не припинено — навпаки, у Пентагоні й надалі на неї покладають великі надії. Коли саме в політ вирушить «Фалкон–3», наразі не повідомляється.