Біблійний Мойсей свого часу розвів море, щоб ізраїльтяни змогли пройти його дном на інший берег. А тепер Єгипет та Саудівська Аравія вирішили осучаснити легенду, проклавши шлях через те саме Червоне море — щоправда, не по дну, а над водою: звівши міст. За проектом, 32кілометрова переправа між Африкою та Азією, яка складатиметься з автомобільної траси та залізничного віадука, має пролягти поряд із входом до Акабської затоки у північносхідній частині Червоного моря. Як зазначає німецький тижневик «Шпігель», місце будівництва мосту обрано таким чином, щоб він проліг в обхід Ізраїлю.
Ідея поєднання берегів вузької затоки у північносхідній частині Червоного моря не нова — Єгипет та Саудівська Аравія обговорюють її з 1988 року. Але тепер міністерство транспорту Єгипту повідомило, що дві країни нарешті узгодили деталі будівництва. Нагляд над проектом прем’єрміністр Єгипту Ессам Шараф довірив генералу Абдулу Азізу, який має тісні ділові зв’язки арабськими компаніями, що займаються будівництвом доріг.
Кінцевими точками надводної магістралі стануть бухти Рас Насрані поблизу єгипетського курорту ШармельШейх та Рас Хамід із саудівського боку. Міст складатиметься з двох частин: перша з’єднає Рас Хамід з єгипетським островом Тіран, а друга проляже від цього острова до Рас Насрані. Кошти, потрібні для будівництва гігантського мосту, оцінюють у 5 мільярдів доларів.
Араби розраховують, що завдяки великій затребуваності цього мостового переходу, після зведення якого шлях із Саудівської Аравії до Синайського півострова займатиме якихось 20 хвилин, великі інвестиції в його будівництво повністю окупляться.
Проте, окрім практичної транспортної складової, є ще політична, наголошує «Шпігель». Вперше від появи Ізраїлю 1948 року африканські араби отримають прямий зв’язок з азійським континентом без потреби перетинати кордони Ізраїлю чи користуватися водним шляхом через Середземне або Червоне море.
Нинішня єгипетськосаудівська домовленість стала можливою після усунення від влади президента Єгипту Хосні Мубарака, який п’ять років тому під тиском Ізраїлю та задля збереження добрих відносин із цією країною несподівано наклав вето на проект будівництва мосту. Спротив Ізраїлю зрозумілий бодай із тієї причини, що острів Тіран розташований у міжнародних водах, а Акабська затока є єдиним виходом єврейської держави в Червоне море і, відповідно, Індійський океан.