Український Прем’єр Микола Азаров — людина бувала, присипана сивиною та обтяжена життєвим досвідом. Тобто від споживання деяких товарів, звичних активному молодому поколінню, цей державний діяч, вочевидь, устиг відвикнути. І тому на початку серпня, навіть не кліпнувши оком, викреслив із переліку товарів, які не обкладаються ПДВ, такі стретегічні вироби, як презервативи, підгузки, дитячі соски тощо. Відтак, якщо йти за банальною логікою, гумове причандалля, знане ще в Радянському Союзі — за молодості Миколи Азарова — за шифром «виріб номер два» може подорожчати на цілих 20—25%. Для молодого покоління з активною громадянською позицією й нинішня ціна була непідйомною, а якщо додати до неї ще третину...
Не в кращій ситуації можуть опинитися й молоді сім’ї, де підгузки — одна з головних витрат сімейного бюджету. Ініціативу Кабміну гостро розкритикувала громадськість. Експерти навіть спробували налякати Миколу Яновича розгулом СНІДу, який у нашій країні почуває себе, мов на історичній батьківщині. Зрештою, й обіцяне Президентом збільшення допомоги на дитину безжальний ПДВ може з’їсти без залишку. Тобто кошти з бюджету так і залишаться в бюджеті, не потрапляючи до кишень матусь і роблячи таким чином дуже примарним сподівання Віктора Януковича про збільшення у найближчому майбутньому кількості його підданих.
За «презервативну» ініціативу Миколу Азарова розкритикували так гостро, що менш стійкий державний діяч міг би зробити крок назад i скасувати податок. Але тільки не Янович! Загартований боротьбою за ще менш популярні в народу новації, наш очільник Кабміну, відвідавши вчора дитячий садок, учергове показав незламну позицію уряду в усьому — де треба й де не треба. «Побудуємо свої підприємства й будемо повністю [себе] забезпечувати. Нічого складного у виробництві памперсів немає. Правильно? Згодні? Якщо ми ракети навчилися будувати... Те саме стосується горезвісних презервативів», — сказав Прем’єр, не пояснивши, втім, чому незмінний супутник кожного активного українця викликає у нього такі негативні асоціації.
За словами Прем’єра, в Україні працюють два заводи з виробництва гумових засобів захисту. Точніше, не працюють, а простоюють. Тому поки гумовий конвейєр не зрушить iз місця, імпортні аналоги будуть у нас на вагу золота. А памперси в Україні, за словами пана Азарова, продають у п’ять–шiсть разів дорожче за їхню собівартість. Тож, аби подолати кричущу несправедливість, ними торгуватимуть тепер... за ще вищими цінами. Ну або збудують завод... Можливо... Коли власникам підгузків уже будуть потрібні презервативи...
Ну а виробники ракет, підприємства яких в Україні простоюють, метафору від Прем’єра, думаємо, оцінять. Критерій якості для перших і для других — головне, аби не рвонуло завчасно. Чого з українськими товарами досі досягти не вдавалося. Натомість молодь, яку закликають голосувати за партію влади, ініціатива Азарова заганяє у глухий кут: чи першим варіантом підеш, чи другим — все одно попадаєш на гроші.