Перетинаючи темряву. У Києві презентували альбом рідкісної музики українських композиторів
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Кінопротистояння приматів триває. (Фото з сайту kinopoisk.ru.)
Маємо ще одну франшизу. Хоч цей термін на зубах в’язне, як міні–пиріжки «Форнетті», все ж якщо продукт підігріти — його можна прожувати і проковтнути. Так і у випадку із «Повстанням планети мавп» (Rise of the Planet of the Apes). Інтерес до фільму підігрітий багатою історією екранізації науково–фантастичного роману француза П’єра Булля, а наповнений цей продукт новою начинкою. На відміну від усіх серій «Планет», включно з не так давно знятою роботою Тіма Бартона, нова історія про протистояння людей та мавп не посилає глядача подорожувати в космосі й часі. «Повстання планети мавп» — наукова фантастика, адаптована до сучасних кон’юнктурних моментів.
Молодий науковець Уїлл (Джеймс Франко) винаходить вірус, що відновлює та активує роботу мозку. Провівши успішні досліди на мавпах, він змушений ввести вакцину власному батьку, що страждає на хворобу Альцгеймера. Проте препарат дає лише тимчасовий результат, на відміну від впливу на мавп, які стають вмить розумнішими. А найрозумніший iз них — шимпанзе на ім’я Цезар (Енді Серкіс), вихований i навчений Уїллом. Коли ж хлопець зраджує свого незвичайного друга, останній підбиває своїх сородичів на бунт. Але найгірше у цій ситуації ведеться компанії, що хоче вкласти гроші в нові суперліки.
Режисер стрічки — британець Руперт Уайатт, який до цього зняв малобюджетну кримінальну драму «Утікач» (The Escapist). Його зацікавленість у проекті з бюджетом 90 млн. дол. зрозуміла. Як і участь у фільмі молодих і красивих Джеймса Франко («Людина–павук») та Фріди Пінто («Мільйонер із нетрів»). На відміну від цієї трійці, роль у картині Енді Серкіса — це щось більше, ніж «iшов повз та й, думаю, зайду». Цей чудовий хлопець зі зростом один метр 73 сантиметри примудрився втілити образ такої потвори як Голлум («Володар перстенів»), а тепер перетворився на шимпанзе Цезаря. Його роль — провідна у фільмі. На ньому замикаються всі ключові моменти й він втілює всі чесноти, які на своєму еволюційному шляху втрачають люди: відданість, безкорисливість, відповідальність. Власне, це він очолює так зване «повстання планети мавп» — невеличке заворушення хуліганистих мавп у Сан–Франциско — й веде їх усіх у заповідник, позбавляючи таким чином людей необхідності очистити місто від зайд, а активістів PETA — протестувати проти жорстокого поводження з тваринами.
«Повстання планети мавп» — фільм на любителя. Свій інтерес у ньому знайдуть адепти science fiction або ж фанати Тіма Бартона, щоб зіставити нове творіння з роботою майстра й покритикувати.
Усі спецефекти у фільмі створювалися на базі новозеландської студії Weta Digital, що входить до кінематографічної імперії Пітера Джексона й де народилися незвичайні герої трилогії «Володар перснів» та екшну «Кінг Конг». Високорозвинених мавп створювали за допомогою технології захоплення руху (motion capture), що повсякчас застосовують після фільму «Аватар». Як і в «Аватарі», ця технологія дозволила зафіксувати рухи, жести й вирази обличчя акторів. Але всі дії знімалися в реальних локаціях, а не в студії, як раніше.
До слова, натхненний можливостями цього комп’ютерного ноу–хау, Енді Серкіс збирається відкривати власну студію спецефектів у Лондоні — там зніматимуть фільми, а також навчатимуть режисерів та акторів–початківців.
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>