Смоленська катастрофа: винні всі

02.08.2011

Польська урядова комісія на чолі з міністром внутрішніх справ Єжи Міллером представила остаточні підсумки розслідування авіакатастрофи президентського Ту–154 під Смоленськом у квітні 2010 року. Як повідомляє Бі–Бі–Сі, у доповіді немає слова «провина», оскільки комісія не мала на меті назвати відповідальних за те, що сталося.

Водночас польські експерти заявили, що як російські диспетчери, так і польські пілоти припустилися низки серйозних помилок. Смоленський аеропорт не відповідав вимогам безпеки при посадці літака в умовах обмеженої видимості: зокрема, не горіли близько 30 відсотків сигнальних ламп, а дерева, що ростуть навколо, могли бути перешкодою для радіосигналів, заявив представник комісії Мачей Ласек. При цьому екіпаж здійснював зниження нижче від мінімально допустимої висоти на великій швидкості у поганих метеоумовах.

Члени комісії заявили про порушення при підготовці льотчиків у 36–му полку, що відповідав за урядові рейси. Як заявили на прес–конференції експерти, пілоти не знали, що якщо в аеропорту немає радіомаякової системи інструментального заходу на посадку (ILS) (а в Смоленську її не було), то команда автоматичного відходу на друге коло не спрацює. Представник комісії Вєслав Єдинак також зазначив: вирішальне значення в катастрофі Ту–154 мало те, що пілоти в останній фазі польоту користувалися радіовисотоміром, який показував висоту не над рівнем злітно–посадкової смуги, а над землею, хоча перед смугою розташований глибокий яр.

У доповіді також зазначається, що при запиті дипломатичного дозволу на політ двох літаків Ту–154М і Як–40 Польща, окрім стандартної інформації, запитала у МЗС Росії «актуальні схеми і процедури аеродрому «Смоленськ–Північний», а також просила «направити російського штурмана перед вильотом з Варшави». Наприкінці березня 2010 року Москва звернулася до Посольства Польщі з проханням підтвердити необхідність надання штурманів, проте у Варшаві вирішили від цієї заявки відмовитися.

Нагадаємо, літак, на борту якого були президент Польщі Лех Качинський, його дружина Марія та ще 94 особи, розбився при заході на посадку 10 квітня минулого року. Всі, хто був на борту, загинули.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>