Бризки Борису і Глібу від Ахмеда

02.08.2011
Бризки Борису і Глібу від Ахмеда

Переможний болід команди «Абу–Дабі».

Таке в Україні відбувалося вперше — етап чемпіонату світу «Формула–1» на воді. «Гран–прі України» стало для міста Вишгород чимось значно більшим, ніж просто швидкісні перегони моторних човнів у найпрестижнішому класі.

 

Місто–супутник Києва намагалося забезпечити гостям змагань якнайбільший комфорт. Навкруги стадіону, спеціально обладнаного для перегляду водних гонок, влаштували чимало переносних кафе, вистачало продавців сувенірних і вжиткових дрібничок, не доводилося шукати й біотуалети. Для дітей влаштували ігрові майданчики біля дамби, аби вони могли зайняти себе, поки батьки дивилися шоу. Запам’ятався «болід» із квітів, який поставили на вході. Відвідувачі мали змогу давати пожертви на дитячі будинки.

Хоча були й сумнівні моменти. Так, на глядацькій трибуні одразу попередили, щоб не сідали з краю, бо... «конструкція може завалитися». Дуже дратував недолугий коментатор, який, мабуть, уперше перетнувся з таким видом спорту. На сцені, де мало відбуватися нагородження переможців, весь час крутили ролики про вирощування поросят. Але найбільшим «ляпом» був концерт. Його таки почали — і відразу завершили, попросивши вибачення і пояснивши, що в країні траур, пов’язаний з аварією на шахті, і всі святкові заходи скасовано. Ніхто з цим не сперечався, але навіщо взагалі було починати? До речі, через жалобу не приїхав на патронований ним турнір і Віктор Янукович — він вирушив на Донбас до шахтарів.

Самі ж перегони виявилися напруженими і цікавими. Українці хоч і не мали змоги вболівати за свою команду (її обіцяють сформувати у наступному році), але одразу повибирали собі фаворитів. Один із них, пілот команди «Абу–Дабі» Ахмед Аль–Хамелі, став абсолютним переможцем усіх трьох днів змагань. Особливо захопливим виявився фінал, де Ахмед буквально змусив «ковтати бризки» опонента. Після перемоги 32–річний пілот з Об’єднаних Арабських Еміратів зробив коло пошани по водній гладіні Київського моря, майже впритул під’їхавши до глядацьких трибун. За це Ахмед зірвав ще більші оплески.

Для нього вишгородська перемога стала першою на етапах у поточному сезоні, а взагалі в кар’єрі — четверта. Друге місце на «Гран–прі України» посів лідер загального заліку чемпіонату, американець Джей Прайс із команди «Катар». Третій — минулорічний чемпіон Семі Селіо з італійської команди «Мед Крок». Загалом у швидкості човнів змагалися дев’ять «водних стаєнь».

За престижними перегонами, що розтягнулися на три дні (разом із кваліфікаційними заїздами), в «час пік» стежило близько 60—70 тисяч глядачів. Це не зважаючи на величезний затор по дорозі з Києва в напрямку Вишгорода, через який багато хто не зміг вчасно приїхати.

Вишгород сумістив водномоторні старти з Днем міста і, крім іншого, відкрив у суботу новий пам’ятник — Борису і Глібу. На набережній відбулася презентація програми інвестиційної привабливості Київської області, а також сучасного скейт–парку.

Один з організаторів перегонів, працівник Київської обладміністрації в секторі з питань запобігання та протидії корупції Олег Дякін, розповів «УМ», що підготовка до «Гран–прі» почалася ще за декілька місяців. «Губернатор» Київщини Анатолій Присяжнюк чітко вказав, що треба поставитися до цього максимально відповідально, — каже Дякін. — Тому за три доби змагань я спав лише чотири години. Але головне — що всі лишилися задоволені». Зокрема, й VIP–гості (а з ними була величезна морока — де розміщувати). З огляду на позитивні відгуки іноземців, представники обласної влади впевнені, що «Гран–прі України» залишиться в календарі чемпіонату світу F1H2O і в наступному сезоні.

 

ДОВІДКА «УМ»

Перегони на моторних човнах у класі «Формула–1» регулюються Міжнародним союзом водно–моторного спорту UIM і проводяться під брендом F1H2O.

Перший чемпіонат у цьому класі човнів провели 1981 року. Траси прокладаються на закритих акваторіях (озера, бухти, гирла річок), вони мають напрям проти годинникової стрілки. Майже всі повороти ліві, проте як мінімум один повинен бути правим (проходження правого повороту спричиняє для гонщиків великі труднощі, тому що катери пристосовані під ліві повороти). Якщо ліві повороти маркуються червоними буями, то праві — жовтими, із зовнішнього боку траса не обмежена. Наїзд на буй призводить до штрафу в одне коло. Гонка триває 45 хвилин, за які учасники проходять 45—55 кіл.