«Сцена таїть у собі значну силу...»

20.07.2011

У Центрі Леся Курбаса стартував проект «Майстер–класи польських митців для молодих хореографів, режисерів і драматургів України». Розділений на три частини, кожна з яких триватиме два тижні, він стане своєрідною мистецькою альтернативою Євро–2012. «Якщо сьогодні є така тісна співпраця українців з поляками у футболі, то чому її не може бути в культурі?» — зауважує науковий керівник проекту професор Ганна Веселовська. Як розповіла пані Веселовська, ідея запросити польських фахівців із майстер–класами до Києва виникла більше року тому. Причому ініціатором була саме польська сторона: з такою пропозицією виступив директор Театрального інституту ім. Рашевського (м. Варшава) Мацей Новак. «Театр став для поляків чимось більшим за історично встановлений простiр, — вважає пан Новак. — Це пристрій для генерування енергії та ідей, які покликані зробити наше життя справедливішим та цікавішим. Можливо, і у вашій країні театр має нагоду розпочати важливий діалог про актуальні проблеми. Адже з власного досвіду ми знаємо, що сцена таїть у собі значну силу».

Першими розкодовувати цю силу за допомогою польських фахівців почнуть хореографи. Як розповів продюсер «Майстер–класів...» Віктор Собіянський, на адресу оргкомітету надійшло 25 заявок з різних міст України від бажаючих повчитися сучасному танцю (contemporary). Відібрали чотирнадцять. (Буде також один вільний слухач із Берліна і гість із Коста–Рики — так несподівано проект із польсько–українського перетворився на міжнародний). Всі вони — молоді люди до 35 років iз професійним досвідом. Причому досвід у всіх різний — від фламенко до хіп–хопу. Керівник майстер–класів для хореографів Лешик Бздил до такої «різнокаліберності» своєї команди поставився дуже навіть позитивно. Взагалі, пан Лешик має свою філософію танцю, для якої жанри, стилі, приналежність до тієї чи іншої культури — це лише умовності. Засновник одного з найвідоміших польських театрів танцю Dada von Bzdulov розповів, як кілька років тому до Польщі приїздили хореографи зі США. Потім уже польські танцівники, пропустивши отриману інформацію через свій власний досвід, поїхали з майстер–класами за океан. Тобто хореографічна думка постійно мандрує світом, оновлюється, вдосконалюється, обростає новими техніками і здобутками... Цілком імовірно, за кілька років сьогоднішні слухачі майстер–класів Лешика Бздила поїдуть до Польщі навчати танцю його молодших колег.

Майстер–клас для хореографів триватиме до 31 липня. З 29 серпня по 11 вересня польські фахівці Наталя Корчаковська та Павєл Пассіні вчитимуть наших режисерів створювати авторський сценарій вистави та працювати над акторською імпровізацією. З 24 жовтня до 6 листопада працюватиме драматургічна лабораторія (керівники — Магложата Сікорська–Міщук та Себастіян Маєвський). Проект, як зауважила Ганна Веселовська, націлений як на процес, так і на результат: кожен майстер–клас завершуватиметься відкритим показом або презентацією якоїсь спільної роботи.

Приміщення для занять надав Центр Леся Курбаса. Фінансування ж «Майстер–класів польських митців для молодих хореографів, режисерів і драматургів України» взяла на себе польська сторона, саме поляки оплатили переліт, проживання та гонорари авторам майстер–класів.