Україна несподівано отримала чудовий аргумент у своїх традиційних «газових» дискусіях iз Російською Федерацією. Наші активи трохи подорожчали, крім того Україна отримала де–факто невелику підтримку з іншого боку газогону — Європи. Тобто розмови про участь Заходу в модернізації нашої «труби» почали набувати реальних обрисів. Так, учора Європейський банк реконструкції і розвитку та Європейський інвестиційний банк підписали документи на виділення кредиту задля модернізації української ГТС.
Діалог про співпрацю перебуває на початковій стадії: з ЄБРР підписано меморандум, а з ЄІБ — лист про наміри. Проте навіть такий скромний початок — це вже краще, ніж нічого. Тим паче що по 154 мільйони доларів кожен банк виділить уже цьогоріч. Директор ЄБРР в Україні Андре Куусвек повідомив деталі оборудки: кредит виділять на 15 років під державні гарантії. Але остаточне рішення ухвалять у вересні нинішнього року: після того як компанія «Мот МакДональд» надасть свої висновки щодо ходу модернізації ГТС.
Утiм 300 мільйонів «баксів» усіх проблем нашого газогону не вирішать: всього ж український уряд планує залучити для цих потреб 6,5 мільярда доларів. Для оновлення ділянки Уренгой—Помари—Ужгород планують зібрати 1,3 мiльярда доларів. Усієї суми ще немає, але, попри це, роботи в Богуславському районі Київської області вчора урочисто стартували. Задля офіційного відкриття масштабного дійства Прем’єр–міністр Микола Азаров навіть перервав свою відпустку. «Левова частка всього російського газу надходить до Європи українським газогоном, — сказав Азаров. — Але нашій ГТС уже 30 років. Тому ми маємо у найстисліші строки модернізувати її, щоб запропонувати партнерам конкурентні переваги». На думку Прем’єра, час обрано вкрай удало: сьогодні, коли Росія повним ходом будує обхідні газогони навколо нашої країни, саме час починати модернізацію «старої доброї» ГТС українською територією.