Росія в жалобі: у країні оголошено день скорботи за жертвами катастрофи на Волзі, внаслідок якої, за різними даними, загинуло до 120 людей. Позавчора близько 14–ї за місцевим часом у Куйбишівському водосховищі (Татарстан) затонув пасажирський теплохід «Булгарія». За словами пасажирів, яким вдалося врятуватися, судно пішло на дно буквально за лічені хвилини — разом з усіма, хто на той момент перебував у каютах. Дані про загальну кількість людей, які перебували на борту (а отже, й про кількість загиблих) МНС Росії станом на вчора постійно коригувало. Річ у тім, що крім 148 туристів, які придбали путівки на дводенний круїз по Волзі, «Булгарія» прихопила й чимало «безбілетників». Саме цей факт фахівці називають однією з можливих причин катастрофи, адже старенький теплохід, збудований у Чехословаччині 1955 року, був розрахований лише на 120 пасажирів. Окрім того, як з’ясували слідчі, що розслідують цю справу, вже з порту приписки в Казані судно вийшло з несправним лівим двигуном. Трагедія ж сталася на зворотному шляху.
Як повідомило МНС Татарстану, серед врятованих — 50 зареєстрованих і шестеро «безбілетних» пасажирів та 23 iз 33 членів команди. Усіх їх підібрав пором «Арабелла», який проходив неподалік від місця, де «Булгарія» пішла на дно.
Затоплений теплохід лежить на глибині 20 метрів на відстані близько трьох кілометрів від берега. Роботи з пошуків тіл загиблих, у яких було задіяно 28 спеціальних плавзасобів та 189 рятувальників, тривали протягом усієї ночі з неділі на понеділок. Станом на вчора по обіді на поверхню було піднято тіла 42 загиблих, у тому числі п’ятьох дітей. Решту вважають зниклими безвісти. Як заявив міністр надзвичайних справ Росії Сергій Шойгу, загалом на борту могло перебувати до 208 осіб. Серед них — не менше 59 дітей. Незадовго до катастрофи всіх їх зібрали в ігровій кімнаті для розваг...
За фактом загибелі теплохода відкрито кримінальну справу за статтею «порушення правил безпеки руху та експлуатації залізничного, повітряного та морського транспорту». Фахівці розглядають різні версії катастрофи, проте неофіційно сходяться на думці, що в усьому винні таки перевантаженість і технічні несправності. Поламки були такими очевидними, що радист «Булгарії», окремі члени екіпажу та пасажири благали капітана припинити плавання, повідомляє ІТАР–ТАКС із посиланням на слова вцілілого радиста. Але капітан наполягав на продовженні рейсу, оскільки «хтось дав йому вказівку прямувати далі». Також члени екіпажу розповіли, що перед затопленням судно різко перехилилося на один бік, оскільки бак із пальним був напівпорожнім уже на початку круїзу.
Теплохід «Булгарія» водотоннажністю 1000 тонн належить Камському річковому пароплавству, але на момент аварії перебував у суборенді товариства з обмеженою відповідальністю «Агрорєчтур». Причому ще до його затоплення на профільних форумах в інтернеті не раз ішлося про вкрай незадовільний технічний стан судна.