У рік початку галопуючої інфляції 16–сторінковий номер «УМ» спершу коштував 50 «радянських» копійок, а з червня — 3 карбованці.
Але ціна видання змінювалася тільки в роздріб. Натомість для передплатників «України молодої» — по суті, єдиної із центральних газет — вартість лишилася незмінною. При тому що чи не всі газети й журнали на хвилі кризи впродовж року проводили для передплатників доплату.
Це стало можливо завдяки великій кількості реклами в «УМ» та добровільним внескам читачів (і це — для газети, якій ще не було й року!). Як писала «УМ», завдяки добровільним пожертвам простих українців наш фонд тільки станом на січень поповнився на 5 034 крб.
Нас дуже виручив «Тампакс». Тоді ще мало відомі українським жінкам гігієнічні тампони від фірми «Тамбрандс» рекламувалися насамперед в «Україні молоді» — щотижня по шпальті, а то й більшим обсягом. Типовий текст реклами: «Я користувалася «Тампаксом», коли була на Заході, і мені було так зручно з ним. Тому можете уявити мою радість, коли я побачила «Тампакс» у своїй країні. Галина, 26 років, Росія».
Ще одна реклама на цілу шпальту: «Акционерная фирма «Ромашка» в г. Петрозаводске предлагает автомобили ВАЗ различних моделей в обмен на сахар. Заключаем договора с предприятиями и организациями на поставку автомобилей на бартерной основе из расчета 20 тонн сахара на один автомобиль».
З огляду на загальну кризу газета (у 1991 р. — тижневик) почала виходити не п’ять разів на тиждень, як було обіцяно під час передплатної кампанії, а по двічі — у вівторок і п’ятницю, відповідно 8 і 16 шпальт.
Якщо у 1991 р. ми починали з 5–тисячного тиражу, то 1 січня 1992 року мали 54 016 лише передплатників (разом із роздрібним тиражем — понад 70 тисяч). А до кінця року додали ще майже 10 тисяч примірників.
Засновниками «УМ» стали Міністерство України у справах молоді та спорту і трудовий колектив редакції.
АКЦІЇ
Одним із визначних чинників зростання популярності «УМ» стала лотерея для передплатників, які подали свої заявки наприкінці 1991 року. Таких виявилося аж 30 тисяч. 25 січня серед них було розіграно автомобіль «Таврія», телевізори «Весна» і «Славутич», кухонний комбайн «Мрія» (спонсор — завод «Південмаш», Дніпропетровськ), радіоприймач «Меридіан», десятки історичних книжок та творів українських класиків, книжок від Добровільного товариства любителів книги України.
Першою щасливицею стала десятикласниця з міста Сміла Черкаської області Тетяна Шармар. 16–річна дівчина з батьками забрала свою білу «Таврію» на заводі ЗАЗ у Запоріжжі в березні.
А вже в листопаді «УМ» підбила результати «посиленого» розіграшу серед передплатників на наступний рік. Було подано понад 19 100 заявок. Автомобіль «Таврія» дістався Йосипу Боровику з Баришівки, що на Київщині. А машина «Волинянка» із ЛуАЗу — Ларисі Перегороді з с. Бурбулатове Близнюківського району Харківської області. Також було розіграно телевізор, електронасоси, електроточила, м’ясорубки, кухонні набори, дюжина пачок «Дивосил–зілля» і книжки.
Громадський розповсюджувач із Мени, що на Чернігівщині, Галина Воробей організувала 105 передплатників — рекорд півріччя. Передплата на рік коштувала 480 купонів, «а це один середній похід у продтоварний магазин». Вартість розігруваних машин — 350 тис. і 150 тис. крб.
Економічна рубрика «Клуб майбутніх мільйонерів ім. Маріанни» зафіксувала: якщо в липні на чорному ринку за долар давали 220 купонів, то в жовтні — всі 500.
ЗАГОЛОВКИ РОКУ
«Що, бурячок, змерз?»
«І обрізання подорожчало»
«Народ цей має право мати свою державу» (фраза Кравчука)
«Ой коли ж ми наїмося сала в шоколаді?»
«Якщо хочеш працювати — пострайкуй, і все пройде»