У Росії під Петрозаводськом розбився пасажирський літак Ту–134 авіакомпанії «Русейр», який здійснював рейс із Москви. Серед 44 загиблих є й двоє українців.
Авіакатастрофа сталася позавчора о 23.40 за місцевим часом. В умовах густого та низького туману й дощу літак не долетів до місця призначення всього лише близько кілометра. Пілот намагався посадити лайнер на автотрасу, але невдало: «тушка» зачепила верхівки дерев лісосмуги та високовольтну лінію електропередач, збила автомобіль на трасі, проорала дорогу, розпалася на частини й загорілася. Із 43 пасажирів та дев’ятьох членів екіпажу, які перебували на борту, вижило тільки восьмеро — усі вони в тяжкому стані перебувають у лікарнях. Серед врятованих — двоє дітей, мати яких загинула.
Як повідомляє МНС Росії, серед загиблих було четверо громадян інших країн: двоє українців, Онищенко Крістіна Анатоліївна та Симовян Ваграм Саркісович, а також швед і голландець. Ще четверо людей (сім’я) мали подвійне російсько–американське громадянство. Загинув також відомий російський футбольний суддя, член ФІФА Володимир Петай, який родом із Карелії. Кілька днів тому він відсудив свій ювілейний сотий матч між московським «Динамо» та казанським «Рубіном».
Причину катастрофи наразі не встановлено. Слідство називає кілька можливих версій: людський фактор (тобто помилку пілота чи служб аеродрому), складні метеоумови, технічну несправність літака або обладнання аеропорту. Обидві чорні скриньки знайдено, спеціалісти розшифровують записи.
Загиблий Ту–134 був випущений у Харкові ще 1980 року, проте в авіакомпанії наполягають, що літак перебував у доброму технічному стані. Насправді в цей рейс мав вирушати інший лайнер, але перед вильотом із московського аеропорту «Домодєдово» його замінили — за неофіційною інформацією, через проблеми із системою навігації.
Голова Міждержавного авіаційного комітету Олексій Морозов учора вранці заявив, що під час заходу Ту–134 на посадку «сталося відключення наземних засобів забезпечення посадки літака». Натомість директор Петрозаводського аеропорту Олексій Кузьмицький стверджує, що електрика зникла вже після того, як літак обірвав високовольтну лінію електропостачання. «З технічної точки зору аеропорт відповідає міжнародним стандартам, нове обладнання було введено в експлуатацію лише шість місяців тому», — заявив РІА «Новості» губернатор Карелії Андрій Нелідов.
Диспетчер Сергій Шматков, який вів «тушку», порівняв цю катастрофу з трагедією борту 101 президента Польщі Леха Качинського під Смоленськом. Чоловік запевняє, що кілька разів попросив командира Ту–134 піти на друге коло з огляду на погану видимість, але пілот вирішив садити літак «вручну, на свій страх і ризик».