Відтепер наша країна теж матиме свiй всюдихiд: підприємство з розробки бронетанкової техніки і артилерії в Україні — Харківське конструкторське бюро машинобудування імені Морозова — створило новий вітчизняний автомобіль спеціального призначення типу «Хаммер». На думку харківських розробників, Україна вже давно потребує такого автомобіля. Новинка виконана у двох варіантах: як багатофункціональний автомобіль підвищеної прохідності з вантажопід'ємністю до 2 тонн і як бронетранспортер. Уперше нові всюдиходи харківські конструктори продемонстрували на 4-й міжнародній виставці засобів захисту, озброєння і спецтехніки «ISPEK-2004», повідомляє УНІАН.
Розробники українського «Хаммера» сподіваються, що нове авто зацікавить своєю універсальністю, бо на базі цього всюдихода можна створити низку спеціалізованих машин — бронеавтомобіль, санітарну, командирську машину, носій озброєння, машину радіаційної та хімічної розвідки. Автомобілі подвійного призначення можуть слугувати як поліцейські, інкасаторські, вантажівки, джипи, пікапи, машини технічної та швидкої допомоги, і навіть... автобуси, пише сайт «Мотор-Партс». Фахівці вважають, що замовниками таких автомобілів можуть бути, перш за все, Міноборони, МінНс, МВС України, прикордонники та «ділові структури».
ДОВІДКА «УМ»
Історія всесвітньо відомих «Хаммерів» почалася у 1979 році, коли американські збройні сили оголосили конкурс серед автовиробників на новий військовий автомобіль, що зміг би замінити всі існуючі модифікації армійської колiсної техніки. У конкурсі виграла тоді компанія «АМ Дженерал», яка й створила для американців військового монстра. У 1990 році, під час операції «Буря в пустелі», навколо всюдихода виник справжній ажіотаж — увага телерепортерів та глядачів була прикута до велетня, що з легкістю розтинав пустельні дюни. Після широкої рекламної кампанії «АМ Дженерал» вирішила випустити цивільну версію автомобіля, усім відомого під абревіатурою HUMMER (до речі, якщо розшифрувати й перекласти українською цю назву, то вийде щось на кшталт «максимально рухливий і легкий вершник»). Військовий «старший брат» «Хаммера» нічим від свого послідовника (за винятком хіба що броні, кріплень для встановлення кулемета) не відрізняється. Суттєва різниця відчувалася у салоні — дорогий (майже 70 тисяч доларів США) всюдихід не міг бути таким же «аскетом», як його попередник. А пізніше компанія вирішили змінити й зовнішність машини — так з'явився «Бебі Хаммер», або Н2. Це вже «простіший» і «культурніший» автомобіль, розрахований на широкi верстви населення, оснащений усіма необхідними зручностями.