Головний організатор акції «Громадськість вимагає унеможливити послаблення законопроекту про повну заборону реклами тютюну на користь інтересів транснаціональних виробників» Віталій Черняховський переконаний: з практикою, коли вже немає поділу на курців чи некурців, слід вести боротьбу. Організатори заходу прийшли до Верховної Ради у момент засідання Комітету з питань свободи слова та інформації, під час якого розглядався законопроект №5164 — про повну заборону реклами, спонорства та стимулювання продажу тютюнових виробів.
Даний законопроект попередньо опрацювала робоча група, створена на базі профільного комітету, до складу якої увійшли представники тютюнової, рекламної та медіа–індустрії, а також тютюнові лобісти під прикриттям підприємницьких асоціацій. Тож, стверджує Черняховський, мета вчорашнього зібрання — не допустити під їхнім впливом пом’якшення норм, закладених у документі: «Питання заборони реклами тютюну є пріоритетними у сфері суспільного здоров’я, тому ми закликаємо народних депутатів унеможливити спотворення суті законопроекту».
Активістів підтримав регіональний Центр громадського представництва «Життя», а також директор Інституту медіа–права Тарас Шевченко, який, у свою чергу, наголошує: якщо процес доопрацювання законопроекту відбуватиметься під прискіпливою увагою громадськості, його передадуть у парламент уже через місяць–півтора. «Подібні акції, як показує досвід, зовсім не користуються підтримкою громадськості, адже здорова нація — це не модно! Ми не бачимо зірок, які пропагують здоровий спосіб життя, не чуємо політиків, які закликають до спорту. Натомість наше телебачення аж кишить елітними яскравими кольоровими рекламами цигарок. Ми вибираємо «просмалену смерть» — саме так називають паління, адже це вже не звичка, а частина життя», — каже Шевченко.
Зоряна ПАЛАМАРЧУК