«Насправді ми просто не будемо виготовляти сувенірну продукцію на зразок магнітів, брелоків, філіжанок зі Спритком і Гарнюнею за бюджетні кошти», — уточнив у коментарі «УМ» директор Департаменту інформаційної політики МЗС Олег Волошин.
Нагадаємо, дівчинка і хлопчик у стилі «аніме» (з великими очима й головами) за задумкою МЗС мали стати «елементами стратегії позиціювання іміджу України за кордоном». Спритка і Гарнюню як символи розробляли для іноземців, проте вони мають подобатися й українцям, вважає Волошин.
Але, схоже, не сподобалися. Саме тому через резонанс і чимало негативних відгуків від використання анімаційних персонажів на сувенірах відмовилися. Проте, якщо знайдеться фірма, яка захоче використати ці символи, їй охоче передадуть авторські права, запевнив речник МЗС. Проте Спритко і Гарнюня не зникнуть з уже задіяних у промоції України відеороликів, які демонструють за кордоном.
Олег Волошин наголошує на незначній ролі Спритка і Гарнюні у загальній стратегії просування іміджу України за кордоном — вони лише невеличка деталь. «Названу суму в 100 тисяч доларів, яка нібито пішла на виготовлення персонажів, насправді витрачено на всю стратегію загалом, — пояснює Олег Анатолійович, і спростовує чутки про нібито «відмиті» на нещасних мультяшних героях гроші. — Гонорар же художнику за анімаційних персонажів становив 400 доларів».
Олег Волошин також додає: на жаль, наші люди, уміючи критикувати вже зроблене, не запропонували жодної альтернативи.