Парламентська більшість планує вже за місяць ухвалити в цілому закон про скасування обов’язкового техогляду для легкових автомобілів, що не використовуються у комерційних цілях. Принаймні таким є прогноз представника Президента у Верховній Раді Юрія Мірошниченка. «Ми очікуємо, що цей документ (ідеться про законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень». — Ред.) стане законом до закінчення цієї пленарної сесії», — зазначив нардеп–«регіонал» Мірошниченко.
Нагадаємо, що даний законопроект, внесений до парламенту Президентом Віктором Януковичем, позавчора ухвалено лише у першому читанні. Тож до ухвалення в цілому нардепи зможуть внести в нього окремі правки. Пан Мірошниченко додає, що наразі законопроект не передбачає додаткових повноважень для працівників ДАІ. Хоча «сержанти Петренки» зможуть перевіряти авто, якщо на дорозі воно явно виглядає технічно несправним. Адже правилами дорожнього руху серед іншого передбачені й технічні вимоги до транспортних засобів. Але обов’язковий техогляд усе ж таки відходить у минуле, чого неодноразово публічно вимагав від керівництва МВС глава держави.
Якщо закон таки ухвалять (у тому, що його підпише Президент, немає жодних сумнівів), то водіям не потрібно буде купувати талон техогляду. До речі, згідно з даними столичного УДАІ, наданими «УМ», талони техогляду на пластиковій основі обходяться нині киянам у 110 гривень.
Серед іншого, законопроект передбачає, що обов’язковий техогляд проходитимуть лише автомобілі, що використовуються у комерційних цілях. Але навіть для цієї групи транспортних засобів законодавцями суттєво спрощено процедуру. Здійснювати сам техогляд мають не працівники ДАІ, а суб’єкти господарювання. Тобто приватні СТО, які видаватимуть сертифікати. Експерти припускають, що послуги комерсантів можуть бути значно дорожчими, ніж нині у МРЕВ (навіть з урахуванням корупційної складової).
Також, згідно з нормами законопроекту, iнспектори не зможуть вимагати у водія дорожній (маршрутний) лист та нотаріально посвідчену довіреність на керування транспортним засобом. Легкові авто вантажопідйомністю до 3,5 тонни, що використовуються у комерційних цілях, проходитимуть техогляд кожні два роки; вантажівки з більшою вантажопідйомністю та таксі — щорічно; автобуси та спеціалізований транспорт, що перевозить небезпечні вантажі — двічі на рік.
Водночас не зрозуміло, якою буде доля численних МРЕВ, адже вони стануть не потрібними, як тільки повноваження проходження ТО передадуть комерсантам.