Своєму навчай — чужого не цурайся

25.05.2011

Коли демагоги сперечаються з приводу, українську чи російську мову треба вивчати у школах, учні та вчителі доводять, що найбагатші знаннями і вміння мають ті, хто штудіює їх якомога більше. Київська гімназія №56, що нині має звання «Лідер сучасної освіти», ще з 1973 року була школою з поглибленим вивченням англійської мови, давно співпрацює з Лінгвістичним університетом (раніше — Інститут іноземних мов). У колишній школі для дівчаток сучасні учні вивчають англійську, німецьку, французьку та іспанську, а найздібніші проходять мовну практику в Англії, Іспанії та Нідерландах. Тому не дивно, що саме на базі цієї гімназії проводили науково–пошукову конференцію «Інновації у середній школі у контексті діалогу педагогічних культур: Україна — країни світу», де зібралися педагоги–практики і науковці.

«Порівняльна педагогіка в Україні робить перші кроки, — каже Іван Єрмаков, старший науковий співробітник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти України. — Усі говорять, що треба інтегруватися в Європу, але небагато людей знають, які інноваційні процеси, зокрема в освітній сфері, відбуваються у світі. Ми хочемо їх відстежувати, щоб вітчизняні учителі мали змогу знайомитися з досвідом зарубіжних педагогів і психологів».

Щоб якомога більше бажаючих могло дізнатися про особливості навчання та виховання за кордоном, на базі 56–ї столичної гімназії уже починають створювати Науково–практичний центр порівняльної педагогіки. Тут формують бібліотеку тематичної літератури, де, крім книжок, також представлені матеріали з посольств та дайжестові матеріали з періодичних видань.