Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Аліна Проценко та Валентина Бойко у виставі «Push up 1–3». (Фото Віктора Гомона.)
«Камінну залу» у театрі «Колесо» відкрили рік тому. Вiдтодi на цій дуже камерній сцені театр випустив дві прем’єри: романтичний «Фатальний флірт» та розвеселу аж до ексцентрики виставу «Примадонни». Ці дві історії так чудово прижилися на новій сцені, що й майбутній репертуар «Камінної зали» в уяві театралів почав вимальовуватися саме в такому стилі — легкому, необтяжливому, розважальному, сімейному... Остання ж прем’єра «Камінної зали» ці ілюзії шанувальників театрального мелодраматизму та обов’язкового хепі–енду розвіяла повнiстю.
Вистава «Push up 1–3» («Під тиском 1–3») за п’єсою німецького драматурга Роланда Шиммельпфенінга з форматом «кохання–зітхання» не має нічого спільного. Це, швидше, треш, сюжет про життя великого офісу, в якому кар’єризм виведений у принцип існування його працівників. На екранах — безкраї простори офісних приміщень, депресивні «нутрощі» гігантського бізнес–центру. Стікери на стінах, ресепшн, ліфт зі скляними дверима, відбрендовані чашки, кактус, ноутбуки і монітори, люди, точніше — роботи, трудоголіки, зомбі... Герої трьох замальовок — колеги, які прагнуть відхопити посаду керівника філії в Делі. У своїх словесних сутичках вони схожі на хижих звірів, які живуть за принципом «залишається найсильніший». Діалоги працівників офісу раз по раз перемежовуються монологами нещасних, змучених, втомлених людей — і тоді їхні обличчя камера великим планом проектує просто на монітор, — які давно не знали сексу, дні, проблеми і навіть думки яких схожі між собою, мов близнюки, а особисте життя можливе або з колегою похапцем на вечірці, або ж завдяки його величності інтернету, де, як відомо, так багато різних сайтів і картинок. Власне, про Делі вони мріють не лише з кар’єрних міркувань, а ще й через те, що там так тепло і так красиво — їм катастрофічно не вистачає земних радощів... Нормальними у цьому «тераріумі однодумців» є хіба охоронці, які не надто переймаються цією метушнею, але яким увечері страшнувато обходити приміщення — бояться наштовхнутися на того, хто не витримав такої роботи і повісився...
У цій виставі режисер Ірина Кліщевська максимально згустила фарби «виробничої драми», додавши до неї психологічного напруження, і на виході отримала справжню «виробничу трагедію». Разом iз нею цей шлях «вгору кар’єрними сходами», який насправді призводить до катастрофи особистості, пройшли актори Олег Коваленко, Валентина Бойко, Аліна Проценко, Сергій Ладесов, Ольга Лопатіна–Армасар, Владислав Пупков, Андрій Мороз, Наталя Надірадзе. Виставу «Push up 1–3» у театрі «Колесо» підтримав Гете–інститут.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>
Один з найвідоміших українських театральних режисерів — Давид Петросян — представив прем’єру на сцені Національного театру імені Марії Заньковецької у Львові. >>
Благодійний фонд «МХП-Громаді» та Український культурний фонд оголосили про запуск нового грантового конкурсу «Культура у фокусі громад» із фінансуванням від 500 тис. до 1 млн грн на культурні проєкти. >>