Потішивши себе, канал і глядачів участю у телевізійних проектах, більшість учасників продовжує жити своїм звичним життям. Ксенію Симонову з Євпаторії, яка перемогла у першому сезоні талант–шоу «Україна має талант», дехто ставить в один ряд iз футболістом Андрієм Шевченком та братами–боксерами Кличками, завдяки яким Україну знають у світі. 25–річна кримчанка, за освітою психолог і художник, дивує світ своїми малюнками на піску, які у режимі реального часу перетворюються на анімаційні фільми на задану тему.
— Ксеніє, що визначного сталося у вашому житті після перемоги у телевізійному конкурсі «Україна має талант» майже півтора року тому?
— Мене неодноразово запрошували для показу пісочної анімації за кордон. Відразу після перемоги у телеконкурсі на запрошення президента Мальти я брала участь в ініційованому ним же 24–годинному телемарафоні, під час якого збирали кошти на лікування онкохворих. Була вражена тим, що острівне населення — лише 400 тисяч — за такий короткий термін змогло зібрати доброчинних 2,5 млн євро. У Казахстані на святкуванні річниці Астани робила картини з піску кожному з 12 високопоставлених гостей з України, Росії, Китаю, інших країн. Організатори свята не знали, що я працюю у темряві, і призначили презентацію моїх робіт, починаючи з 18.00, а темніло о 21–й. Тому довелося під мене коригувати не лише виступи творчих учасників святкового дійства, а й президентів і королів. У День Перемоги працювала у Лондоні в Альберт Холі, де зібралися члени британської королівської родини. Дякуючи умовам життя, англійські 95–річні ветерани Другої світової війни виглядають, як наші учасники тих подій, яким лише 75–80. За співвітчизників прикро. У Гданську, де була на святкуванні Дня Солідарності, відкрила для себе красу цього міста. Я не знала, що може бути так красиво так близько. Тепер, коли хтось із друзів запитує, де недалеко від України можна гарно відпочити, я не вагаючись кажу: у Гданську. Ще була у Гонконзі, Сіднеї... Графік моїх виступів розписаний на півроку вперед.
— Складається враження, що ви працюєте лише за кордоном. На вітчизняному телебаченні після СТБ ваші роботи з’явилися, здається, лише на ТРК «Україна» у «Телезірці».
— В Україні було теж багато проектів. Приміром, за допомогою роликів пісочної анімації ми тричі збирали гроші на лікування дітей. На жаль, двох маленьких хворих, яким ми допомагали, уже немає. Я щаслива, що успішним стало лікування Насті Ольховської.
Горда тим, що долучилася до промо України у рамках підготовки до Євро 2012. Ще з листопада минулого року у кількох зарубіжних країнах показують мої промо–ролики «Зустрінемося в Україні». Друга подача буде про футбол — ми вже її відзняли.
— Деталізуйте для непосвячених, як ви творите анімацію з піску.
— Технічно це робити наче не надто складно: я у темряві руками створюю картину з піску на склі, а зверху простішим чи складнішим апаратом процес знімають і проектують на екран. Це складно робити у заданий проміжок часу. Для роботи на тему Дня Перемоги, яку показували у фіналі проекту «Україна має талант», був заданий жорсткий тайм–код. Мій задум я втілювала спочатку за 20 хвилин. Потім тренувалася по 6 годин на добу — і вклалася у 8 хвилин. У роботі я — класичний художник, не можу працювати без ескізів. Усі мої задуми від початку довші, а в процесі щоденних тренувань я стискаю час. Не досліджувала, але за кордоном мене називали пісочним художником, що працює найшвидше. Взагалі, вважаю, що головне у моїх роботах — не пісок. Я працюю лише над темами, які пропустила через себе. Чому плачуть ті, хто дивиться мою роботу про Другу світову війну? Бо я намагалася передати трагедію євпаторійської Красної Горки, де було розстріляно більше 12 тисяч місцевих мешканців.
— Скільки людей входить у вашу робочу групу?
— Штат, за винятком мене, повністю чоловічий: мій продюсер — мій чоловік, Ігор Паскарь, і ще троє людей з охоронцем–водієм включно. Нещодавно до роботи долучилися дуже цікаві музиканти та актори. Тож нинішня творча команда — більше 10 чоловік.
— Вибачте за нескромне запитання, але як ви використали призових 1 млн. гривень, які отримали як переможець шоу «Україна має талант»?
— Про гроші я не говорю. Я добре заробляю. І якби не виграла у телевізійному конкурсі, думаю, упродовж деякого часу заробила б ці гроші. Хоча, звичайно, моїй популярності дуже посприяв той, хто виклав у «Ютубі» перше відео моєї роботи — «Завжди поряд» чи, як її назвав один із суддів проекту «Україна має талант» Ігор Кондратюк, «Реквієм з піску». За останньою назвою її знає весь світ.
— Вас запросили на зйомки одного з останніх випусків «Шоу Опри Вінфрі». Ви погодилися взяти в ньому участь?
— Чи поїду в Америку — ще не визначилася. Я не можу проігнорувати запрошення, яке надійшло раніше. Можливо, візьму участь у програмі Опри через відеозвернення.
Піти, не зникаючи з екрана
Про закриття одного з найвідоміших у світі «Шоу Опри Вінфрі» його ведуча оголосила ще наприкінці 2009 року. Хоча подібні заяви лунали, починаючи з 1997–го, сумнівів щодо анонсованого на 9 вересня нинішнього року останнього випуску телепрограми не залишається.
Нині «Шоу Опри Вінфрі» транслюють 215 каналів у США та ще 147 — в інших країнах світу. А починалося все з низькорейтингового чиказького ток–шоу AM Chicago, яке виходило на місцевому каналі WLS–TV. 29–річна темношкіра Опра, яка до того у Нешвілі та Балтиморі працювала диктором новиннєвих програм, а потім ведучою ток–шоу, дебютувала у новому для себе проекті у 1983 році. З приходом нової ведучої уже через кілька місяців рейтинги раніше дуже посередньої програми почали стрімко зростати. А 8 вересня 1986 року зі зміненою назвою — «Шоу Опри Вінфрі» вона почала виходити на загальнонаціональному каналі. Уже у 1990 році Вінфрі заснувала власну компанію Harpo Productions (перше слово — ім’я Опри, написано з кінця), що згодом перетворилася у холдинг, у структуру якого входять також радіокомпанія та кіностудія.
57–річній Опрі Вінфрі належать титули найвпливовішої жінки у телеіндустрії та найвисокооплачуванішої жінки в американському шоу–бізнесі. Видавництво The Fortune включило Опру у список десяти найвпливовіших бізнес–леді світу. Її заробітки у рік становлять 275 мільйонів доларів, а загальні статки — більше 2,3 мільярда доларів.
Ще 2008 року було озвучено плани про створення кабельного каналу The Oprah Winfrey Network, який у січні нинішнього уже з’явився в ефірі. OWN — це спільний проект Опри Вінфрі та Discovery Communications, який в американських кабельних мережах зайняв місце телеканала Discovery Health. Опра Вінфрі буде в ефірі нового телеканалу не менше 70 годин у рік. Його глядачі уже долучилися до перегляду документального серіалу про Опру. Восени на OWN стартує нове щотижневе шоу Oprah’s Next Chapter.
До речі, експерти вважають, що рішення про перехід Опри Вінфрі у кабельні мережі базується на переконанні, що вже минули часи розквіту загальнодоступних каналів, основним джерелом прибутку яких є реклама. Кабельне ж телебачення живе не лише з реклами, а й на кошти абонплати, — і це робить його економічно привабливішим.