Складно, лаконічно, красиво

22.03.2011
Складно, лаконічно, красиво

«Мотузяна» фантазія Олени Буреніної.

Усе, на що спроможна українська мода, показано. Учора в «Мистецькому арсеналі» продемонстрували останні колекції сезону осінь–зима 2011–2012. Чи будемо ми носити те, що пропонують українські дизайнери, залежить від баєрів, які зазвичай обережно ставляться до вітчизняної моди. На «круглому столі» «Перспективи українського фешн–ринку в європейському модному просторі», який пройшов у рамках Тижня, директор з міжнародного розвитку UFW Мауриціо Аскеро наголошував на важливості бізнес–складової для українських дизайнерів, слідуванню модному календарю — вчасно зробити ескізи, вчасно надіслати Lookbook(и) в шоу–руми, вчасно відшити колекцію, брати участь у закордонних виставках. Утім синхронізація з бізнесом відбувається уже, а хороших дизайнерів від посередніх відрізняє те, що комерційна орієнтованість їхніх колекцій не впливає на креативність, ідейність і самобутність.

Яскравий приклад тому — Федір Возіанов. Дебютував у рамках UFW із колекцією Shape of shadow («Форма тіні»), яку разом із тематичною інсталяцією презентував 25–27 лютого в Мілані на міжнародній fashion–виставці White. Складність конструкцій (сукні, трансформовані з чоловічих жакетів, пальта за мотивами українського верхнього одягу) дуже добре видно на основі сірого кольору, який дизайнер використав у безлічі відтінків. Тонкі нюанси крою, делікатні акценти як, наприклад, мініатюрні кристали на лінії швів у верхньому одязі, вишукані тональні переходи... А емоційність подачі Возіанов передав через силуетні аксесуари червоного кольору — сумки, парасольку, коника на коліщатках.

Олена Буреніна — суперкреативна дизайнерка, яка завжди підкреслює, що вміє шити спідниці–олівці і традиційні сукні, але не може на подіумі не виразити свої фантазії, — у новій колекції Nomad збалансовано подала й ідеї, і нормативне виконання. Всі знахідки, які засновниця бюро з прогнозування глобальних трендів Trend Union Лі Еделькорт називала на київському семінарі(відбувався теж у рамках Тижня), Буреніна, мабуть, зчитує безпосередньо з космосу. Природна кольорова гама — моху, глини, антрациту, піску, теракоти, різні види натуральних мотузок, бомжувата елегантність, ідея другого життя старих речей (наприклад, брюки зроблені ніби з двох різних штанів), внутрішнього життя(кольорові підкладки, пропрацювання вивороту). У новій колекції багато трикотажу, принтованих легінсів, широких у поясі брюк. Сукні–трапеції поєднуються із лаконічними жакетами з акцентованим плечима і коміром–стійкою, багатошаровість і вільний силует створюють образ вільної людини, сучасного філософа, який у пошуку гармонії іде собі світом і вбирає коди різних культур.

Колекція «Переплетіння» дніпропетровської дизайнерки Наді Дзяк — чудовий зразок готової до продажу цікавої колекції, урбаністичний одяг Крістіни Бобкової був би дуже затребуваний молоддю мегаполісів. Прагматичною й ідейною водночас вийшла колекція Володимира Подоляна. Якби був ринок українського дизайнерського одягу, кожен би знайшов моду на свій смак і свої тренди.

Одяг Лілії Літковської з кожною колекцією стає менш альтернативним, але з набуттям певної буржуазності не втрачає інтелектуальної складової. Ключовий образ нової колекції, натхненної подорожами в Корею і Тибет, — невагомі шифонові сукні під концептуальними пальтами чи куртками з хутряними капюшонами і рукавами. Лілія дуже грамотно поєднує букльовану вовну і хутро, перфоровану шкіру і вручну пофарбовану замшу, натуральний шовк і кашемір.

До чистого мінімалізму до свого фірмового стилю — архітектурність+урбанізм+елегантність — повернулися Kamenskayakononova. Об’ємні пальта з орієнтальним тисненням, сукні в «ящірки», чисті кольори, оригінальні аксесуари — почерк впізнається.

Про гранд–шоу Олексія Залевського, де в фіналі «всє умерлі», нову Зінаїду Ліхачову, колекцію дружини Кахи Каладзе, перформенс в дусі декадансу від Артема Климчука та інші новини UFW читайте в наступній публікації «УМ».

 

НОВІ ОБЛИЧЧЯ

Уперше в рамках Українського тижня моди показував свою чорну колекцію Ігор Кікоть, чий одяг уже продається в Японії, Італії, Росії. Крім дуже складного крою моделей, які при цьому виглядають лаконічно, Кікоть вразив неймовірної краси «головами». На головах моделей з вибіленими обличчями були намотані чорні конструкції з тканини, які нагадували і тюрбани, і незвичайні квіти, але жодна з них не повторювалась двічі. Розгляду конструкції верхнього одягу від Кікотя можна присвятити не один довгий зимовий вечір, особливо ретельно дизайнер розробляє форму рукава: сьогодні сенсаційні відкриття в моді — це результат послідовної роботи.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>