Модні коди

18.03.2011
Модні коди

Перший день Тижня моди: Віктор Анісімов робить модними радянських «ботанів». (Фото Юрія САПОЖНІКОВА.)

Позавчора ввечері українська мода ввійшла в арсенал національного мистецтва. Простіше кажучи, в «Мистецькому арсеналі» відкрився 28–й Ukrainian Fashion Week. Завдяки тому, що час іноземних байєрів і фешн–спеціалістів коштує дорого, графік показів перших трьох днів складений практично ідеально — нікого зайвого.

Відкривала показ Лілія Пустовіт, яка рівномірно розподілила свою творчість між Тижнем моди і Kyiv Fashion Days (вдруге проводять телеведуча Даша Шаповалова і її чоловік Казбек Бектурсунов): на UFW вона показує першу лінію, на KFD — другу. М’які плісировані спідниці в підлогу і довгі вільні сукні–сорочки — must–have від Пустовіт. Принти дубових листків на полі в горошок, враховуючи, що листки оранжево–руді, а поле чорнильне, справді віддають містикою і загадковістю, як і говорила дизайнерка. На колекцію її надихали арія жриці друїдів Норми, відтак тема казкового лісу розкрита: відблиск сонця перетворюється на блискучі фактури, зелено–коричневі кольори природи стали більш відкритими.

Андре Тан і Віктор Анісімов показали свої другі лінії. Для бренду a.Tan дизайнер зробив лінію демократичнішу — і за тканинами, і за цінами, і за силуетами. Тут немає більше сен–лоранівського втискування тіла в жорсткі форми, образ дівчини нового сезону — романтично–розслаблений: широкі спідниці в підлогу, плісировані, шифонові, квітчасті, на які не пошкодували тканини, разом із довгими сукнями–светрами, куртками, що трансформуються в плащі і навпаки, вечірні сукні з довгим рукавом (знову ж must–have). Легкі шифонові фактури Тан пропонує доповнювати об’ємними шарфами, автономними капюшонами, довгими рукавицями. Ще одна танівська «фішка» — двоколірність у верхньому одязі й укорочених брюках — зроблена так, ніби дизайнер компонував кольори з зав’язаними очима: майже не попав у відтінки. Зате невтомний поп–дизайнер презентував лімітовану лінію окулярів, зроблену спільно з американською компанією B.O.D.group. Причому окуляри для першої лінії, інкрустовані камінням, коштуватимуть приблизно 250 доларів, а для другої — 120. Андре Тан клянеться, що сукні з другої лінії в його монобрендовому бутіку коштують 800 гривень.

Співпраця донецького дизайнера Віктора Анісімова з «95–м кварталом» у мюзиклі «Як козаки...» вилилася у співпрацю в моді. У середу Анісімов показав уже другу колекцію для бренду «9.5», прекрасно стилізовану під образ радянських ботанів з нальотом брит–попу. Фірмові анісімовські силуети, поєднання ділового піджака із трикотажними «трєніками», прості футболки з цифрами і рукавами–ліхтариками, плащі і брюки кольору і фактури «халат техпрацівниці», класичні брюки на резинці і з ременем — усе залишилося в цій колекції другої лінії, спрощення в деталях ніяким чином не вплинуло на концептуальність образу. Тим паче Віктор дібрав точні аксесуари — окуляри, шапки–вушанки, старомодні берети, тиснені шкіряні папки, оббиті дипломати, зв’язки книжок. В колекції багато трикотажу — пуловери, кардигани, безрукавки, класичні білі сорочки, «прикрашені» кляксою в районі кишені. Анісімов каже, що всі речі зроблені з вітчизняних тканин, колекція відшита в усіх розмірах і готова до тиражування, причому в магазинах одяг коштуватиме зовсім недорого. Можливо, цього разу не утопія?

Вікторія Гресь показала колекцію в стилі ретро (ну така в неї спеціалізація, але не радянське чи французьке, а британське. І зазвучало поєднання хутра і шифона, картатих черевиків і кольорових колгот, пальто на картате боді й ажурних гольф — весело і свіжо. Основна гама колекції — бежево–коричнева з квітковими вставками і яскравими кольорами колгот. Іронія і гумор суттєво прикрашають одяг Вікторії, хоч передавай від неї привіт Вів’єн Вествуд.

Ірина Каравай прагне еталонності, і кожна її колекція вивірена до міліметра, відтінка, деталі. На осінь–зиму 2011—2012 вона одягла жінок в ідеальні чорні сукні–футляри, сарафани–міді з глибоким розрізом і короткі спідниці–трапеції а–ля шістдесяті, силует — бездоганний, яку б геометричну форму Ірина не бралася виконати — квадрат, прямокутник, трапецію чи «ікс». У цій колекції чимало вузьких укорочених брюк зі стрілками, які в поєднанні з короткою сукнею дають строгий і підтягнутий образ. Темою для декору Каравай вибрала 8–бітні комп’ютерні ігри, на верхньому одязі це конструктивні «аркади», на сукнях — геймерські картинки, зроблені в аплікаціях, плетенні, гаптуванні атласними стрічками, техніці, що дає ефект ткання. Найкращий дизайнер аксесуарів за версією BFA, Ірина Каравай, і тут була лаконічною — кілька широких браслетів, які поєднують різні металеві фактури, чимало клатчів, які імітують крупні ткані орнаменти в естетиці 8–біт, чудові туфлі на середньому каблуку. Чудовий крій, ідеальний силует, тема розроблена і в конструкціях, і в декорі, і в музиці, але все вийшло настільки ідеально, що колекція виглядає «пересушеною» і ніби формальною, з неї в процесі доведення до ідеалу ніби вийшло життя, а тонка іронія Каравай, її художня ерудиція на подіумі може прочитуватися як буржуазність.

Учора на 52–метровому подіумі UFW дебютували Федір Возіанов, Ігор Кікоть і бренд Obrani та цікаві молоді дизайнери — Літковська, Каменська і Кононова, Олена Буреніна, Анна Октябрь. Сьогодні очікуються трендові одкровення студентки Istituto Marangoni Маші Бєх, нові колекції Володимира Подоляна, Олени Пржонської, шоу Залевського (не може ж він такий майданчик пропустити) та інших. Закінчить свою роботу UFW у понеділок.

 

ДО РЕЧІ

Перед показами в середу відбулася презентація книжки «Воронін», в якій автор Алекс Штрай розповідає «про життя і діяльність видатного кутюр’є, який у суворих умовах міжчасся став національним брендом». Том у білій шкіряній палітурці, «одягнений» у суперобкладинку чорного глянцю, вміщує багато фотографій зі знаменитостями у воронінських костюмах, сімейні світлини і, крім історії успіху, професійних секретів і роздумів Михайла Вороніна про час і про себе, — купу забавних історій про зустрічі з Катериною Фурцевою, Леонідом Кравчуком, Романом Віктюком тощо. 21 березня Михайло Воронін покаже свою останню колекцію чоловічого одягу, паралельно Voronin запускає жіночу лінію, а керівництво концерном візьме на себе його донька Лариса.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>