Для тих читачів вітчизняних газет, які починають знайомство з ними з останньої сторінки, а точніше — зі споглядання розміщених там напівоголених красунь, жіноча присутність у пресі видається, певно, ледь не визначальною. А як наша чарівна половина репрезентована у друкованих періодичних виданнях насправді?
Цікаві дослідження з цього приводу влаштували нещодавно активісти Спілки сільських жінок України зі штаб-квартирою у місті Зіньків на Полтавщині (згадану громадську організацію очолює відома тамтешня «фермерша» Галина Скарга). Втілюючи в життя проект «Гендер у засобах масової інформації» за міжнародною українсько-шведською програмою «Ольга і Олег», вони підрахували кількість чоловічих і жіночих імен, згадуваних у п'яти всеукраїнських газетах («Голос України», «Урядовий кур'єр», «Сільські вісті», «Дзеркало тижня» і «День») протягом тижня. При цьому з'ясувалося, що серед «засвічених» пресою імен чоловічі становили 85 відсотків, себто сильна стать фігурувала там у 5,5 раза частіше, ніж слабка. Водночас 96,3 відсотка політиків, представлених у газетах, які «моніторили», — також чоловіки.
— Цей відсоток навіть більший за реальну частку чоловіків у нашому політикумі, — зазначила секретар Спілки сільських жінок України Лариса Мельник під час оприлюднення результатів досліджень на засіданні Полтавського прес-клубу. — Не менш промовистим є й той факт, що в абсолютній більшості випадків (за нашими підрахунками, це 80 відсотків) чоловіки виступали на сторінках преси як компетентні фахівці, коментатори, експерти з найрізноманітніших питань суспільного життя. Жінок же тут найчастіше «подавали» як суто візуальне оздоблення видання, звісно, дуже далеке від ролі творця соціальних благ. Хоча, за світовими підрахунками, дві третини всієї роботи виконують жінки, а в Україні «робочий рік» жінки з усередненими 8-годинними робочими змінами триває 350 днів. За таких умов про справжні рівноправність, партнерство, як і про втілення гендерної свідомості на сторінках преси, погодьтеся, говорити важко.