На запитання, яка мережа ресторанів швидкого харчування є найбільшою у світі, майже кожен упевнено відповість: «Макдональдз». Відтоді, як брати Дік і Мак Макдональди відкрили в каліфорнійському містечку Сан–Бернадіно першу закусочну під вивіскою McDonald’s, минуло вже понад 70 років. За цей час мережа розрослася настільки, що, здавалося б, незабаром знайомий логотип «золоті ворота» можна буде зустріти вже й в Антарктиді — всі інші континенти фірмовий клоун Рональд Макдональд уже окупував. Проте, як виявилося, найбільше у світі закладів фастфуду під однією вивіскою належить уже не McDonald’s. За підсумками 2010 року, легендарна мережа поступилася першістю своєму найдинамічнішому конкуренту — компанії Subway.
Як повідомляє американська газета «Уолл–стріт джорнал», якщо кількість точок продажу McDonald’s по всьому світу станом на кінець минулого року становила 32 737, то закладів Subway налічувалося 33 749. Причому за кількістю ресторанів у США компанія Subway, заснована 1965 року, обійшла McDonald’s іще дев’ять років тому. І зараз більшість точок продажу «здорового фастфуду» (компанія намагається позиціонувати свої сендвічі й салати як альтернативу «нездоровій» швидкій їжі) розташовано саме у Сполучених Штатах, де річна виручка компанії становить щонайменше 10,5 мільярда доларів. За межами США перша закусочна «Підземки» (так з англійської перекладається Subway) з’явилася 1984 року — в Бахрейні. І, для порівняння, «світовий» (окрім США) виторг сягає 4,7 мільярда доларів.
З огляду на те, що американський ринок фастфудом уже перенасичений, місцеві мережі ресторанів швидкого харчування намагаються активніше освоювати ринки, які ще тільки розвиваються. Передусім ідеться про Азію, де гамбургери й сендвічі раніше значно поступалися позиціями національним стравам. Subway, скажімо, передусім завдяки збільшенню продажів у східних країнах до 2020 року планує довести кількість ресторанів за межами США до американського рівня. Інша мережа — Starbucks — має намір найближчим часом потроїти кількість своїх кав’ярень у Китаї.
Не відстає й McDonald’s — там також планують активно розвиватися за межами Сполучених Штатів. При цьому в «Макдональдзі» відзначають, що компанія залишається світовим лідером, якщо рахувати не за кількістю відкритих ресторанів, а за виручкою. При цьому якщо мережа Subway є переважно франчайзинговою (тобто місцеві підприємці купують право відкрити власну закусочну під популярною вивіскою), то в McDonald’s за франшизою працює лише частина мережі.