Відтепер літаки російської авіакомпанії «Аерофлот-Російські авіалінії» доставлятимуть своїх пасажирів у Грецію або ж з неї, облітаючи територію нашої держави. Так вітчизняна авiаційна влада відреагувала на заборону українській авіакомпанії «Аеросвіт» пролітати південною частиною території Російської Федерації під час здійснення повітряного сполучення за маршрутом Київ — Пекін — Київ. Відтак російським літакам вже з 1 червня доведеться літати новим маршрутом.
Щоправда, чимало потерпає і Україна від заборони користуватися російським небом. Нагадаємо, компанія «Аеросвіт» нещодавно відкрила пряме сполучення між Києвом та Пекіном, що й стало яблуком розбрату. Росія «закрила» небо нашим літакам у напрямку Китаю, вимагаючи за використання транссибірських коридорів додаткову плату — 300—350 тисяч доларів США. На що українці відреагували своєю забороною.
Вітчизняні авіатори вважають санкції росіян неприпустимими, а тому й виправдовують своє «табу» на небо України. «До запровадження таких санкцій Укравіатранс змусила авіаційна влада Росії, яка після низки переговорів на урядовому рівні й досі неправомірно позбавляє українську авіакомпанію «Аеросвіт» права прольоту південною частиною території Російської Федерації, — йдеться у заяві Мінтрансу. — Дії російської сторони грубо суперечать не лише положенням Міжурядової угоди про повітряне сполучення, а й духу Угоди про формування Єдиного економічного простору, ратифікованої парламентами двох країн, оскільки порушується принцип вільного руху послуг через кордони держав-учасниць, котрими є Україна, Росія і Казахстан».
Як пише «Кореспондент», рік такої «перелітної війни» обійдеться країнам приблизно у 300—500 тисяч доларів, але і ці витрати можуть зрости в разі нових заборон в інші напрямки. «Аерофлот» має мінімум 4 рейси на тиждень, за якими доведеться облітати Україну. За оцінками експертів, у середньому тривалість польоту відтак збільшиться на годину. Причому заборона поширюється на усі, без винятку, рейси, навіть чартерні. А це означає, що напередодні Олімпіади користуватимуться попитом більше грецькі або інші російськи перевізники, які пропонуватимуть тури на спортивне видовище.
У прес-службі Укравіатрансу не виключають, що можливі й інші обмеження на транзитний переліт над Україною для росіян. Скажімо, у Болгарію, Угорщину чи на Балкани. Хоча експерти не надто тішать своїми прогнозами: росіяни, швидше за все, підуть і на такі збитки, позаяк питання плати за переліт транссибірськими коридорами для них принципове. До речі, практично всі світові перевізники платять «Аерофлоту» за право перельоту такими коридорами Росії — зробити поступку для України неприпустимо — це може викликати хвилю незадоволення. Саме кошти за переліт (а це близько 300 мільйонів доларів щорічно) рятують компанію від банкрутства.
До речі, у Мінтрансі «УМ» зазначили, що санкції Укравіатрансу щодо «Аерофлоту» будуть негайно зняті після надання українському авіаперевізнику дозволу на проліт територією Росії.