Ефіри телеканалів уже активно зваблюють нас, глядачів, рекламою свого нового «товару» нинішнього сезону. Спробуємо розібратися, на що варто купуватися, та якої свіжості «осетрину» нам пропонують?
«Республіка...», «Вечір...», «Моя країна»
Без перебільшення, найочікуваніша прем’єра для думаючих людей, які все ще хочуть від телебачення об’єктивності та всебічного аналізу суспільних подій i процесів, — проект Анни Безулик. Найнезаангажованішу на вітчизняному ТБ ведучу глядач бачив в ефірі останнього випуску ток–шоу «Я так думаю» майже рік тому, 18 березня. Після закінчення річного контракту між «5–м каналом» та продакшном Бориса Фуксмана «Українська медійна група», що була правовласником «Я так думаю з Анною Безулик» і виробляла ток–шоу, канал запросив телеведучу в штат і юридично узаконив продовження виходу проекту у своєму ефірі. «5–й канал», обтяжений судовою тяганиною з приводу позбавлення частот і ліцензій та не надто щедрим фінансуванням, що затягувало процес будівництва нового знімального павільйону, з осені вже кілька разів переносив вихід ток–шоу Анни Безулик. 24 лютого, хочеться вірити, — остаточна дата прем’єри проекту, який відтепер буде називатися «Республіка з Анною Безулик». Уже з якісних промороликів, розроблених компанією «1+1 відео дизайн», читається наповнення майбутніх випусків ток–шоу, в назві якого слово — що у перекладі з латини означає «справа народу». Задаватимуть тон афоризми Ніколо Макіавеллі, Шарля Монтеск’є, Авраама Лінкольна та інших відомих філософів i політиків на кшталт: «Можна дурити частину народу весь час і весь народ — деякий час, але не можна дурити весь народ увесь час» або «Юрбу людей перетворюють у націю дві речі: спільне велике минуле і спільні великі плани на майбутнє».
У вечірньому постпраймі за «Республікою» «5–й канал» планує запустити тематичну лінійку: арт–шоу, класичний економічний та нестандартний соціальний проекти. В останньому хочуть поєднати інтернет та телебачення, тобто створити інтернет–платформу, куди глядачі–користувачі зможуть виставляти власні відеоролики.
Із наступного тижня щочетверга на ТВі показуватимуть двогодинне ток–шоу «Вечір з Миколою Княжицьким». «Я б хотів говорити про ідеї, а не про людей, — розповідає «УМ» гендиректор каналу, який є автором ідеї нового проекту та його ведучим, Микола Княжицький. — У студію хочу кликати тих, хто впродовж тижня у блозі, газеті чи деінде написав чи озвучив якусь незвичайну чи надзвичайну думку. Обговорення таких ідей із людьми, що їх народили, — цим ми відрізнятимемося від аналітичних тижневиків на інших каналах». У студії збиратимуть 6—7 осіб. Для включень із–за кордону використовуватимуть скайп. Над виробництвом нової програми працює колектив новин ТВі.
Один iз небагатьох серйозних нових проектів «Інтера» — цикл авторських фільмів «Моя країна». Олександр Пилипець, головний редактор інформаційної служби каналу, каже: «Коли наші кореспонденти готують сюжети для новин, по кожній темі у них накопичується велика кількість дуже цікавого матеріалу. Але його неможливо втиснути у стандартний двохвилинний сюжет. Новий формат надасть можливість журналістам не тільки ґрунтовно та всебічно розкривати дуже важливі й переважно складні теми, а й показувати своє ставлення до проблеми. Кожна історія це, перш за все, авторський погляд на ті чи інші аспекти життя нашої країни». Перший фільм — про безпритульних дітей. У багатьох із них на руці тавро непотрібності та нещасливого дитинства — число 13. Тому прем’єрний випуск циклу і називається «Моя країна.13». Щоправда, дещо насторожує анонс прес–служби каналу: «Безпритульні діти в Україні сьогодні — це вже не хвороба післяперебудовного суспільства, а наслідок безвідповідальності батьків». Чи йдеться і про відповідальність держави — побачимо в авторському фільмі журналіста Акіма Галімова.
...і запах нафталіну
Узагалi «Інтер» намагатиметься бути новим трохи не з ранку до ночі. Уже з наступного понеділка глядачі каналу побачать прямі ефіри проекту «З новим «Ранком». Вранішній блок, що впродовж останніх років ніяк не міг знайти свого постійного обличчя, наповниться відразу натовпом знаменитостей: для підвищення рейтингів працюватимуть Кароліна Ашіон, Констянтин Онищенко, Павло Шилько, Даша Малахова, Катерина Серебрянська, Євгеній Комаровський, Андре Тан, Олексій Мочанов.
Із несподіваних новинок на «Інтері» — «Вирваний із натовпу» за міжнародним форматом Stand Out From The Crowd (правовласник — компанія 2waytraffic). Вестиме проект (виробництво компанії Prime production) Сергій Сивохо, який у найнесподіваніший момент у найнесподіванішому велелюдному місці з екрана монітора звертається до перехожого з пропозицією виграти 50 тисяч гривень. Щоб отримати гроші, потрібно взяти участь у квесті та правильно відповісти на озвучені ведучим питання. Щоб досягти мети, обранець зможе підключати до гри будь–кого з перехожих. Сергій Сивохо уточнює: «У будь–який момент будь–яка людина в Україні може отримати пропозицію взяти участь у нашій програмі». Ще один інтелектуально–ігровий проект — «Мільйонер — Гаряче Крісло», де на кону 1 млн. гривень. Його вестиме головний «квартальщик», а віднедавна і генеральний продюсер «Інтера» Володимир Зеленський.
Але від нового сезону «Інтера» віддає і... нафталіном. Поекспериментувавши минулої весни зі «Знахарями» з вітчизняними ведучими Ольгою Богомолець, Наталією Земною та Олександром Крикуном, цього сезону зупинилися на проекті «Здоровенькі були з Малаховим» — тим, що з... російського телебачення. Звідти ж і Алла Пугачова з Максимом Галкіним, які вестимуть музичну «Ранкову пошту». Засилля російських телеперсон на «Інтері» цим не обмежиться. Можна переконувати себе, що тут — ніякої політики. Але. Наприклад, здавалося б, зовсім аполітична кулінарна «Смачна ліга» з ведучою — всюдисущою прекрасною нянею Анастасією Заворотнюк. Утiм і тут у прем’єрному випуску в кадрах — розмахування триколором Російської Федерації. Мотивація — між собою змагаються страви української та російської кухні.
Дотичні до проблем
Соціальні штрихи в ефірі каналу «1+1» знову можна відшуковувати у розважальних реаліті–шоу. У третьому — міжконтинентальному — сезоні проекту «Міняю жінку» знову показуватимуть життя і проблеми українських сімей різного статку: зокрема, і пошарпані «хороми» в гуртожитках і «зручності» на вулиці у сільській місцевості. Без подібного антуражу не обійдеться i реаліті «Без мандата», якому пророкували небуття. Натомість розкручений і рейтинговий проект просто модернізували: додали у назві «... і без гламуру». Тепер «як люди» кілька днів під прицілом телекамер проживуть не тільки політики та депутати (вибори ж бо нескоро!), а й зірки: олімпійські чемпіонки Лілія Подкопаєва і Катерина Серебрянська, президент Одеського міжнародного кінофестивалю і відомо чия дружина Вікторія Тігіпко, ресторатор Маргарита Січкар, що стала другою половинкою футболіста Владислава Ващука та інші.
«Зірки часом можуть вирішити навіть більше проблем, ніж політики, — каже продюсер проекту «Без мандата і без гламуру» Оксана Кучерова. — Щоб полагодити дитячий майданчик, навчити сільських жителів користуватися комп’ютером, провести для людей урок здорового способу життя чи примирити чоловіка з дружиною, не обов’язково мати можливість змінювати законодавство. Часто люди просто не знають, із чого починати, і їм потрібний приклад упевненої у собі та успішної людини».
Дотичним до проблемних можна вважати і travel проект «Наші» від студії «О7 Продакшн», який показуватиме «Інтер». Ведучі Анна Єлісеєва та Ярослав Лодигін гостюватимуть в українців за кордоном і «примірятимуть на себе» нове життя співвітчизників. Прем’єрний випуск — із Норвегії.
Сусідство вампірів, Анфіси Чехової та співаючого Пелікана
Відсвяткувавши 19–річчя, один із найстаріших приватних каналів України — ТЕТ, який нині входить у групу «1+1», проводить ребрендинг. «Ми стартуємо з новим брендом, досить експериментальним, — сказала на презентації нового сезону гендиректор каналу Ірина Костюк, яка стала керманичем каналу ТЕТ в грудні минулого року.— Наша аудиторія омолоджуватиметься, і ми будемо каналом, як сказав Олександр Ткаченко (гендиректор телегрупи. — Авт.), для дівчат, які «не паряться», не думають про серйозні справи».
ТЕТ має приблизно таке ж покриття як рейтингові СТБ, ICTV та Новий канал (відповідно, четверта, п’ята і шоста позиція у загальному рейтингу каналів за січень, частки — 8,99; 8,5 та 6,8 %). Але середньодобова частка глядачів ТЕТ — лише 1,99%. (Це компанії GfK Ukraine, вибірка «Вся Україна», аудиторія «старші від чотирьох років»). Канал, візитками якого донедавна були «Дім–2» iз Ксенією Собчак, російська версія «Давай одружимося» та «Звана вечеря» (ці проекти до літа також точно лишатимуться у сітці), планує підняти рейтинги вдвічі, а то й утричі, залучивши донині безпритульну на вітчизняному ТБ молодіжну аудиторію, якій до вподоби американська вампірська «Реальна кров», російські антигламурні «Реальні пацани» та реаліті–шоу «На добраніч, мужики!» з Анфісою Чеховою та Оленою Водонаєвою. Ірина Костюк не сприймає як «мінус» те, що і новий дизайн каналу ТЕТ, і контент частково копіюють російський канал ТНТ. «Молодь обирає все яскраве, веселе, свято–свято, — каже Ірина. — І якщо ви помітили однакові моменти, то це піде нам у «плюс». Це досить популярний бренд, і це той бренд, який обирає молодь Росії». Хоча генпродюсер розуміє, що повністю ототожнювати російську та українську молодь не варто, але ризикує, сподіваючись на те, що «новачкам таланить». Зрозуміло, що експеримент підтримує керівництво телегрупи «1+1», яке виділило кошти на три проекти власного виробництва для ТЕТ: «Твою маму», «Нереальні предки» і «Теорія зради» не вибиваються з концепції — для тих, хто «не париться».
Не відмовляється ТЕТ і від дитячої аудиторії — тут оселяться супер–хіт російської сучасної анімації Лунтік, перевірені часом герої ВВС Телепузики й Малята–Твійнята. І для молоді, і для людей поважного віку — «Бабуни & дідуни» — прикольне розважальне шоу про прикольних, зовсім не юних іноземців. А кому з глядачів набрид телепоказ талановитих людей (шанувальники, вмикайте Новий канал, «1+1», СТБ, «Україну») — можуть на ТЕТ дивитися англійську пародію «Зоофактор», де нижній брейк танцюють ляльки Слон та Змія, а сольну партію співає Пелікан.