У Швеції успішно провели випробування першого у світі «дорожнього поїзда» — автомобільного каравану, який їде за машиноюлокомотивом у напівавтоматичному режимі. Як повідомляє БіБіСі, тестові поїздки відбувалися на випробувальних треках концерну «Вольво».
Усі машини, об’єднані в «поїзд», мають бути обладнані спеціальною комп’ютерною системою, яка здійснює координацію між «вагонами». Перше авто виконує роль локомотива, а від водіїв решти під час руху фактично нічого не вимагається — вони можуть займатися власними справами, тобто поводитися, як пасажири вагона. При цьому кожна машина може входити до складу «потяга» чи виходити з нього в будьякий момент, попередньо узгодивши цей маневр iз водієм «локомотива».
Система призначена передусім для фур та легковиків, які рухаються на далекі відстані в одному напрямку. Перевага «поїзда» не лише в тому, що водії «вагонів» відпочивають під час руху — при такій системі зменшується споживання пального та, відповідно, шкідливих викидів, а також підвищується безпека руху. Автори та виконавці цього проекту, який реалізується під патронатом Єврокомісії, очікують, що «дорожні поїзди» з’являться на дорогах Європи наприкінці цього десятиріччя. Першими до його впровадження в життя готуються Іспанія та Швеція. Попри успішні тестування, процес не такий швидкий, як хотілося б його ініціаторам. Адже для серійного запуску автомобільних «потягів» треба вирішити не лише технічні проблеми, а й правові — наприклад, внести відповідні новації в правила дорожнього руху.