Такі вже українські реалії: вітчизняному виробникові важко передбачити, коли і з чиєї ініціативи виникне черговий бар'єр на складному шляху виживання. Акціонери Запорізького алюмінієвого комбінату, приміром, вважали свої партнерські стосунки з Укрзалізницею взаємовигідними і діловими. Так, зрештою, і було. Доки перевізник-монополіст нашої держави не запровадив систему автоматизації робочих місць (АРМ). Нова система підказала залізничникам нову транспортну схему доставки вантажів ЗАлКу — економічнішу для надавача послуги. Упродовж кількох місяців виробничник опирався, однак у першій декаді квітня змушений був угамувати свій спротив: усі вантажі для комбінату пішли через станцію Запоріжжя-Ліве (донедавна ті ж боксити ЗАлК одержував на станції Запоріжжя-Мале). У такий спосіб залізничники збільшили маршрут доставки вантажів від 4 до 21 кілометра.
За інформацією прес-служби ЗАлКу, лише цього року виробник матиме від такої «оптимізації» мільйон гривень збитку. Перспектива така, що виробництво алюмінію і глинозему найближчим часом скоротиться удвічі, а сам комбінат узагалі може зупинитися. Такий прогноз непокоїть і Укрзалізницю: ЗАлК є солідним і досі платоспроможним замовником транспортних послуг. Начальник комерційної служби Придніпровської залізниці Юрій Меркулов визнає, що на їхньому відрiзку це — виняткова ситуація і компроміс буде знайдено.
У свою чергу керівництво ЗАлКу виступило з пропозицією: у разі відмови Укрзалізниці від «підказки» системи АРМ комбінат не користуватиметься послугами Укррічфлоту і транспортуватиме боксити винятково потягами. Переговори між двома монополістами відновлено.