Із 15 грудня відділення Центру державного земельного кадастру припинили приймати документи для реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку. Зміна системи реєстрації пов’язана з тим, що вже наступного року в районних та міських управліннях Держкомзему реєстрацію державних актів та договорів оренди здійснюватимуть через комп’ютеризовану систему «єдиного вікна». Про це повідомляють у Держкомземі та Центрі державного земельного кадастру. Нині там завершується розробка нової системи роботи з документами, яка передбачає суттєве спрощення процедури отримання державних актів. Її головні елементи мають запрацювати вже з 1 січня 2011 року.
Зміни, насамперед, стосуються передачі Центром земельного кадастру функцій iз реєстрації державних актів та договорів оренди землі до територіальних органів Держкомзему. Відтепер територіальні органи Держкомзему здійснюватимуть роботу із заявниками та реєстрацію правовстановлюючих документів на земельні ділянки. А Центр земельного кадастру забезпечуватиме їх технічну підтримку.
На практиці це виглядатиме так. Громадянин, як і раніше, звертатиметься, наприклад, до сільради із заявою про виділення йому земельної ділянки. Після отримання документів на рівні сільради людина звернеться до землевпорядної організації (державного Центру земельного кадастру або приватної, — головне, щоб фірма була ліцензована) для виготовлення документації із землеустрою. Відтак, маючи на руках усі документи із землеустрою, треба прийти в міське або районне управління Держкомзему, укласти з ним угоду про надання адміністративних послуг iз реєстрації державного акта або договору оренди земельної ділянки. Через певний час (його мають вказати одразу при прийомі документів) прийти в те саме управління Держкомзему й отримати на руки вже готовий державний акт на право власності на земельну ділянку.
Система «єдиного вікна» максимально автоматизує процес прийому заяв, обробки інформації, реєстрації та видачі документів на землю, отримання витягів iз державного реєстру земель, а також зробить його доступним для спостереження. Важливо, що в цьому випадку обмежується особисте спілкування громадян із чиновниками, а дії із документами відображаються в комп’ютерній системі. Отож дуже просто буде побачити, на якому етапі та в якому стані заява. Нова система працюватиме з європейським рівнем публічності. У подальшому планується, що людина зможе сама перевіряти, на якій стадії виконання перебуває її документація, отримуючи інформацію електронними листами чи СМС–повідомленнями.