Керівництво КП «Київський метрополітен» не втомлюється говорити про розвиток і модернізацію існуючих ліній та будівництво нових і сучасних станцій. Наприклад, цього тижня прес–служба метрополітену повідомила про ще одну добру звістку: працівники «пiдземки» встановили 15 ліфтів та 8 підйомників для інвалідів на станціях «Червоний хутір», «Вирлиця» та «Бориспільська». А надалі, за словами прес–секретаря «пiдземки» Надії Шумак, планується виконати цілий комплекс заходів для поліпшення проїзду інвалідів у «пiдземцi»: «Зараз на Сирецько–Печерській лінії курсують вісім сучасних вагонів, пристосованих для людей з обмеженими можливостями. У найближчій перспективі закупимо ще чотири таких самих».
Пані Надія запевнила, що під час проектування та будівництва нових станцій та виходів на вже діючі обов’язково враховуватимуть потреби інвалідів. Отож на нових станціях «Деміївська», «Голосіївська» та «Васильківська», які планують відкрити для користування 15 грудня, будуть рельєфні смуги, звукові орієнтири, з’їзди для візків, пандуси та ліфти. А наступного року заплановано улаштування додаткових металевих поручнів поряд iз з’їздами для візків на станції «Печерська» та нанесення рельєфних обмежувальних смуг на платформах станцій «Кловська» і «Печерська». Однак водночас у прес–службі зазначають, що всі ці заплановані заходи буде виконано за умови достатнього фінансування.
Водночас у метрополітені невирішеними залишаються інші проблеми, які турбують киян і гостей міста. Зокрема, кілька дощових сезонів поспіль не вдається побороти водну стихію на станціях метро «Вирлиця», «Червоний Хутір» і «Бориспільська», де воду, що крапає зі стелі, збирають у відра. Головний інженер КП «Київський метрополітен» відповідає «УМ» відписками: «Ми постійно проводимо обстеження підземних споруд щодо виявлення місць виникнення течій ґрунтових вод». Найближчим часом керівники столичної «пiдземки», на жаль, не розглядають плани і щодо інших важливих моментів покращення проїзду, що могло б наблизити столичне метро до європейських аналогів: ні туалетів на станціях, як у Мюнхенському метро, ні сміттєвих урн, як у Берлінському і Вашингтонському, у столичній «пiдземцi» встановлювати не збираються (як нам пояснили в метрополітені, це не передбачено будівельними нормами).
Не слід чекати і на заміну секундомірів таймерами, які вказуватимуть не час від’їзду останнього потяга, а той, що лишився до прибуття наступного: «Жодна із систем, які експлуатують у Київському метрополітені, навіть після необхідного доопрацювання, не зможе забезпечити висвітлення точної інформації часу прибуття потяга на станції», — зазначено у відповіді на запит «УМ» до метрополітену. І це при тому, що в самій «пiдземцi» можна почути прохання не затримувати потяг, бо «час його зупинки й прибуття розрахований до секунди».
Як примарна перспектива бовваніє ідея впровадження у столичному метро стандарту Wi–Fi (безпровідний інтернет). Але сподіватися на нововведення найближчим часом не варто, адже це потребує значних коштів, яких на сьогодні немає.
Найближчі плани у працівників столичного метрополітену — більш земні. «Серед першочергових завдань — будівництво Подільсько–Вигурівської лінії вже в наступному році, спорудження другого переходу на станціях «Золоті ворота» — «Театральна» та на «Льва Толстого» — «Палац спорту», — каже Надія Шумак. — Будемо продовжувати Куренівсько–Червоноармійську лінію в бік Теремків. Це стратегічна мета».