Виставу «Ідіот», яку Еймунтас Някрошюс поставив у своєму театрі Meno Fortas минулого року, вже встигли подивитися в Литві, Португалії, Італії і Росії. Найперша прем’єра, бойове хрещення спектаклю глядачем, відбулася в Італії — там Някрошюс надзвичайно популярний, на його «Ідіота» до Тіволі з’їхалося близько тисячі глядачів з усієї країни. Ще одне серйозне випробування, тепер уже критикою, вистава мала на фестивалі «Балтійський дім». Але всі ці тести у випадку з Някрошюсом — проста формальність, оскільки його вистави гарантовано потрапляють у категорію найрезонансніших подій. Судячи з численних рецензій, щедрих на компліменти та завуальовані вигуки «браво!» ледь не в кожному абзаці, і цей спектакль — не виняток.
«Ідіот» — перша спроба Някрошюса створити «копродукцію» з Достоєвським. Вибір саме цього роману для постановки режисер пояснює так: «Це міг би бути й інший роман Достоєвського, але я вважаю, що «Ідіот» — найлегший з усіх найскладніших творів письменника, таких, наприклад, як «Біси» чи «Злочин і кара». Своє бачення історії князя Мишкіна та Настасьї Філіповни режисер «розписав» аж на п’ять годин, розбивши виставу трьома антрактами. Художник спектаклю — син режисера Маріус Някрошюс — допоміг батькові реалізувати цей сюжет таким чином, щоб кожна репліка та мізансцена мали достойне візуальне обрамлення.